اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

کریم حسینی: حقآبه خواسته به حق کشاورزان خوزستانی است/ آقازاده: تیم‌های ویژه برای حل مشکل مردم اعزام شده‌اند

ماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: تامین حقآبه خواسته به حق کشاورزان استان خوزستان است. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم تأکید کرد: چه به لحاظ اعتباری و چه لحاظ پشتیبانی همه مسئولان و دستگاه‌ها به میدان آمده‌اند تا مشکل خوزستانی‌ها حل شود.

کریم حسینی: حقآبه خواسته به حق کشاورزان خوزستانی است/ آقازاده: تیم‌های ویژه برای حل مشکل مردم اعزام شده‌اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امسال شرایط خشکسالی را در نقاط زیادی از کشور داریم گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و پایین آمدن سطح ذخیره آب پشت سدها کشور با مشکلاتی مواجه شدیم و این شرایط تأمین آب مورد نیاز مردم برای مصارف روزمره از جمله آب شرب را در استان‌های مختلفی مانند خوزستان تحت تاثیر خود قرار داده است. البته این مشکل برای استان‌های مختلفی رقم خورده و استان خوزستان هم از این امر مستثنی نیست.

سید علی آقازاده با اشاره به مشکلات مردم در خوزستان و اعتراض‌های مردمی در بعضی از نقاط این استان افزود: مردم خوزستان تنها به‌دنبال رفع مشکلات خودشان هستند و هدف دیگری ندارند و مسئولان هم باید در جهت رفع مشکل مردم، پیگیری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: خوزستان یک استان وسیع است که بخش زیادی از مردم در آنجا به کشاورزی و دامداری اشتغال دارند به همین خاطر مشکلات آبی در این استان و در کل در استان‌های جنوبی ما بیشتر خود را نشان می‌دهد.

آقازاده دافساری در ادامه با اشاره به تلاش‌های در حال انجام از سوی مسئولان دستگاه‌های مختلف برای حل بحران، خاطرنشان کرد: ما مساله‌ای که در اهواز وجود دارد را به عنوان یک مساله امنیتی نمی‌بینیم. مردم درحال بیان مشکلات هستند و برای مسائل خود به دستگاه‌ها و مسئولان مراجعه می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در حال حاضر نمایندگان خوزستان در حال پیگیری امور هستند، مجلس شورای اسلامی، مسئولین قوه قضائیه و سایر نهادها و مسئولان درحال پیگیری راه‌های حل این مساله هستند و تیم‌هایی با اختیار عمل را به استان اعزام کرده‌اند.

وی افزود: به‌نظر می‌رسد که چه به لحاظ اعتباری و چه لحاظ پشتیبانی همه مسئولان و دستگاه‌ها به میدان آمده‌اند و امید می‌رود که طی چند روز آینده مشکلات تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

کریم حسینی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس هم هم با بیان اینکه تامین حقآبه خواسته به حق کشاورزان استان خوزستان است که باید به آن توجه ویژه داشت و برای آن تمام توان دستگاه‌های مربوطه را به کار بست، گفت: مقرر شده است رهاسازی آب پشت سدها برای تامین حقابه کشاورزان استان انجام و همچنین کشت‌های جایگزین در فصل تابستان اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق تامین حقابه مورد بحث هماهنگی لازم با ارگان‌های مربوطه مانند وزارت نیرو انجام شده است، افزود: علاوه بر وزارت نیرو هماهنگی‌های با وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون‌های تخصصی در مجلس شورای اسلامی انجام شده است. 

حسینی یادآور شد: دستگاه‌های مذکور‌ موظف هستند آنچه بر عهده آن‌ها گذاشته شده است را انجام دهند و کشاورزان نباید نگرانی درباره عدم همکاری دستگاه‌های مربوطه برای تامین حق آبه داشته باشند.

نماینده مردم اهواز در پایان گفت: تامین حقابه کشاورزان خوزستانی مورد تاکید رئیس محترم مجلس نیز بوده و قرار بر این است در هیات دولت مصوب شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول