اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

ویدئو | چه سایت‌هایی پالایش می‌شوند؟

پالایش و محدودسازی دسترسی کاربران به برخی سایت‌ها و صفحات در اینترنت یا به‌اصطلاح فیلترینگ، پدیده‌ای است که فقط مختص کشور ما نیست، هر کشوری بر مبنای سیاست‌ها و قوانین خود، سایت‌ها و محتواهایی را فیلتر می‌کند.

ویدئو | چه سایت‌هایی پالایش می‌شوند؟

به گزارش گروه سوادرسانه خبرگزاری فارس، اگر در اینترنت چرخی زده باشید احتمالاً با صفحه‌هایی مواجه شده‌اید که پالایش یا به‌اصطلاح فیلتر شده‌اند و دسترسی به آن‌ها ممکن نیست. سایت‌هایی در اینترنت وجود دارند که جزو مصادیق و محتواهای مجرمانه رایانه‌ای محسوب می‌شوند برای همین آن‌ها را پالایش یا فیلتر می‌کنند. این پالایش‌ها برای امنیت کاربران، خصوصاً کودکان و نوجوانان لازم و ضروری است. 

آیا می‌دانید چه سایت‌هایی و با چه محتوایی فیلتر می‌شوند؟ خوب است بدانید تمام محتواهای غیراخلاقی، ضد اسلامی، ضد امنیت و آسایش عمومی و سایت‌هایی که ترغیب‌کننده ارتکاب جرم یا تبلیغ قاچاق کالا و ارز باشند، فیلتر می‌شوند. اگر سایتی فیلم و آثار ادبی و هنری دیگران را بدون اجازه آن‌ها ارائه بدهد یعنی حق مالکیت معنوی آن‌ها را نقض کند هم فیلتر می‌شود. شما می‌توانید فهرست محتواهای مجرمانه و قوانین مرتبط با آن‌ها را در سایت www.internet.ir مطالعه کنید و با آگاهی بیشتری در دنیای اینترنت حضور پیدا کنید.

در ادامه این ویدئو را ببینید:

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول