اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

گزارش و تحلیل اینترنشنال به استناد یک توییت فیک!/ رسانه سعودی بازهم گاف داد

رسانه های معاند و ضدانقلاب به استناد یک توییت جعلی مطالبی را علیه مسئولان نظام منتشر و سپس بی سروصدا آن را حذف کردند.

گزارش و تحلیل اینترنشنال به استناد یک توییت فیک!/ رسانه سعودی بازهم گاف داد

از شایعه تا واقعیت: از ساعات گذشته رسانه‌‌های ضدانقلاب و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان با استناد به یک توییت از  فرید حدادعادل، گزارش و تحلیل تصویری هم کار کردند.

این رسانه ها مدعی شدند که فرید حداد توییت کرده است: پدرم امشب گفتند آقای قالیباف آماده عذرخواهی بودند بابت قضیه مسافرت خانواده، ولی بعد از مشورت با رئیس دفتر رهبری، آقای گلپایگانی و به خاطر سوءاستفاده مکرر دشمنان و اینکه این کار باعث تضعیف قوای سه گانه کشور میگردد، مخالفت کردند. پدر با نظر آقای گلپایگانی به طور خاص موافقند.

 

اما واقعیت این است که این تحلیل رسانه‌های معاند از جمله ایران اینترنشنال در حالی بوده است که توییت مورد نظر فیک بوده و برای فرید حدادعادل نیست.  رسانه‌هایی هم که این  مطالب و تحلیل‌ها! را منتشر کرده بودند آن را بی‌سروصدا حذف کردند.


صفحه اصلی فریدحداد که از سال ۲۰۱۷ سخته شده و بیش از ۸ هزار نفر دنبال کننده دارد


صفحه فیک فرید حداد که از سال ۲۰۲۱ ساخته شده و تنها ۲ هزار دنبال کننده دارد

* تکرار دروغ سال گذشته

سال گذشته نیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نیز یک پیج توییتری فیک، مطلبی را از فرید حدادعادل منتشر کرده بود که وی به این موضوع واکنش نشان داده بود و خواستار ریپورت آن صفحه شده بود(اینجا را بخوانید).

* ماجرای تحلیل مهدوی آزاد و ظریف

البته این نخستین باری نیست که این شبکه و این کارشناس چنین دروغ پردازی هایی می کنند، پیش از این مهدوی آزاد ، یادداشت یکی از خبرگزاری‌های کشور که نوشته بود «آیا ظریف به دنبال هزینه میدان به پای دیپلماسی می‌گردد؟ مگر ظریف صفحه دختر دوست سابقش را فالو ندارد؟» را اشتباه ترجمه کرده بود و به دنبال آن شروع به تحلیل‌های عجیب و شاخدار درباره آن کرده بود!

کارشناس اینترنشنال صفحه «دختر دوست سابق» را صفحه «دوست دخترِ سابق» ترجمه و تحلیل کرده بود که خشم و عصبانیت در ایران به جایی رسیده که شنود اطلاعات سپاه از روابط عاشقانه ظریف با یک زن را منتشر می‌کنند(اینجا را بخوانید).

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول