اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

مواجهه فرانسه با ایران پس از ماجرای مهسا امینی چگونه بود؟

فرانسه‌ای برای نابودی حجاب در ایران توطئه‌چینی می‌کند، اکنون با صحنه‌ای مواجه شده است که مامور اطلاعاتی‌اش با حجاب به سر کردن در حال لو دادن برنامه سازمان جاسوسی فرانسه در ایران است !

مواجهه فرانسه با ایران پس از ماجرای مهسا امینی چگونه بود؟

مجله فارس پلاس:‌ پروژه آشوب در کشور روز دوشنبه ۲۸ شهریور از  تهران کلید خورد. دولتمردان فرانسه صدای تجمع چند ده نفره بلوار کشاورز را در کاخ الیزه شنیدند ولی ترجیح دادند صدای اجتماع چند ده هزار نفره میدان پله رویال پاریس در روز ۲۷ شهریورماه را دریافت نکنند!

به نقل از بی‌بی‌سی، وزارت امورخارجه فرانسه روز ۲۹ شهریور در بیانیه‌ای پیرامون فوت مهسا امینی گفت که کشته شدن(!) این زن ایرانی عمیقاً تکان دهنده است و خواستار تحقیقات شفاف شد!

همزمان رئیس جمهور فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به دیدار رئیس جمهور کشورمان رفت. مکرون پانزده دقیقه ایستاده منتظر ماند تا بتواند رئیسی را ببیند. این دیدار ۹۰ دقیقه به طول انجامید. مذاکرات وین، انرژی، منطقه غرب آسیا از جمله سرفصل‌های گفتگو بود.

در میانه دیدار قصد کرد بحث را به سمت مهسا امینی ببرد! او به صورت کلی درباره احترام به حقوق زنان گفت؛ البته اسمی از ایران نیاورد. از اینجای داستان را از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور بخوانید:  «رئیس‌جمهور کشورمان در پاسخ بر دو نکته تأکید کرد؛ نکته اول این بود که پیشرفت‌های زنان پس از انقلاب خیره‌کننده بوده و اگر خواستید با این واقعیت‌ها آشنا شوید به ایران سفر کنید. نکته دوم هم‌ اینکه مسائل ایران مربوط به ایرانی‌ها است ... ضمن اینکه تحریم جنایت علیه بشریت است و زن و مرد هم نمی‌شناسد و غرب باید پاسخگوی جنایت خود علیه ملت ایران باشد.»

مداخله فرانسه در شرایطی بود که ده‌ها هزار نفر در خیابان‌های پاریس دست به تظاهرات زدند. تظاهرکنندگان خواستار خروج فرانسه از ناتو و استعفای مکرون بودند. علّت نیز نگرانی از زمستان سرد و بالتبع قطعی برق و گاز در پی تنش‌ اروپایی‌ها با روسیه در ماجرای جنگ اوکراین است.

جمعیت حاضر در پله رویال پاریس چند برابر تجمعات داخل ایران بود. فضای تظاهرات آرام بود و خبری از اقدامات داعشی‌ آشوبگران داخل ایران نظیر بریدن گلو و آتش زدن پلیس نبود. البته آرامش فرانسوی‌ها احتمالاً به دلیل تجربه سرکوبِ وحشیانه طولانی‌ترین جنبش اعتراضی قرن اخیر در فرانسه توسط نظامیان است. اعتراضاتی که شهره به جنبش جلیقه زردهاست و از آبان ۹۷ شروع شد.


تظاهرات در میدان «پله رویال» پاریس |تاریخ: ۲۷ شهریور

مکرون پس از دیدار با رئیسی به خبرنگار بی‌بی‌سی گفت: « من خیلی روشن گفتم که ما از حقوق بشر دفاع می‌کنیم و به خصوص حقوق زنان». با این وجود، مکرون از رئیسی برای سفر به فرانسه دعوت به عمل آورد.

«فابین روسل» نامزد انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه روز اول مهر در گفتگو با رادیو بین‌الملل فرانسه از فراخوان برای برگزاری راهپیمایی در حمایت از زنان ایرانی خبر داد. روسل فوت مهسا امینی را قتل عنوان و آن را محکوم کرد.

جراید فرانسه نیز تمرکز خود را به وقایع داخلی ایران اختصاص دادند. مجله لوپوئن فرانسه شماره ویژه ۵۰ سالگی خود به وقایع داخلی ایران اختصاص داد. روزنامه لیبراسیون تیتر اصلی خود در روز اول مهر را به فارسی نوشت: «زن، زندگی، آزادی». این روزنامه فرانسوی در ادامه مدعی مصاحبه با جوانی به نام آرزو در اصفهان شد که به لیبراسیون گفته است "به چیزی کمتر از آنچه سقوط کامل رژیم ملاها خوانده، رضایت نمی‌دهند.

روزنامه لوموند نیز با یکی از اعضای حزب تجزیه طلب دموکرات کردستان مصاحبه کرد. نشریه شارلی ابدو (مشهور به انتشار کاریکاتورهای ضد اسلامی و توهین آمیز به ادیان الهی) نیز در اقدامی موهن کاریکاتوری علیه رئیس جمهور ایران منتشر کرد.

روز ۳ مهرماه سه تن از مقامات دولتی فرانسه در تجمع نزدیک سفارت ایران در پاریس حضور پیدا کردند. به نقل از بی‌بی‌سی، وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای مجدداً در امور داخلی ایران مداخله کرد و آنچه که بازداشت خودسرانه(!) نامید را محکوم کرد.

دولت فرانسه همچنین روز ۷ مهرماه بمباران تجزیه طلبان مستقر در اقلیم کردستان توسط نیروهای مسلّح ایران را محکوم کرد.  وزارت امور خارجه کشورمان نیز کاردار فرانسه را احضار کردند.

رئیس اداره دوم اروپای غربی خطاب به سفیر فرانسه اعلام کردند: مقامات فرانسوی بازی دوگانه‌ای را دنبال می‌کنند؛ از سویی میزبان گروهک‌هایی هستند که در ایجاد اغتشاشات اخیر در ایران مستقیماً دست دارند و از سوی دیگر نیروهای انتظامی ایران را برای برخورد با همین آشوبگران محکوم می‌کند. شاید مقامات فرانسوی نحوه مقابله شدید پلیس این کشور با جلیقه زردها را فراموش کرده‌اند.

دست قطع شده یک معترض توسط پلیس فرانسه

«فرانس ۲۴» خبرگزای دولتی فرانسه با عرفان مرتضایی (پسرخاله مهسا امینی) مصاحبه کرد. مرتضایی  با پرچم رسمی حزب تروریستی و تجزیه طلب کومله در این مصاحبه حضور یافت.

وزارت اطلاعات روز ۸ مهر بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد: «۹ تبعه‌ بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و ... در صحنه‌ی اغتشاشات یا در پشت صحنه‌های توطئه بازداشت شدند.»

دولت فرانسه روز ۱۱ مهر در راستای جوسازی رسانه‌ای کاذب و معادل سازی با وقایع سال ۷۸ بیانیه‌ای پیرامون دانشگاه شریف منتشر کرد. «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه نیز روز ۱۲ مهرماه در اقدامی نمایشی گفت که اتحادیه اروپا به دنبال مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر شماری از مقامات ایرانی است. «کولونا» گفت که این اقدام فرانسه در اتحادیه اروپا جهت هدف قرار دادن افرادی است که بنا به ادعای او با مردم (آشوبگران) مقابله کرده‌اند.

این بازی ناشیانه رسانه‌ای علیه کشور درحالی اتفاق افتاد که معامله ایران و آمریکا روز ۱۳ مهر به نتیجه رسید و تهران در ازای آزادی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده در کره جنوبی، باقری نمازی تبعه آمریکا را آزاد کرد.

همزمان نیز بیش از ۲۵۰/۰۰۰ نفر شهروند فرانسوی در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه به خیابان‌ها آمدند و علیه افزایش قیمت‌ها و طرح اصلاح بازنشستگی دولت دست به تظاهرات گسترده زدند. از سوی دیگر، شهروندان فرانسوی به دلیل بحران انرژی در صف‌های چندکیلومتری پمپ بنزین قرار دارند و بعضاً مجبور هستند از ساعت ۴ صبح در صف بنزین حضور پیدا کنند.

با این حال، اعضای مجلس فرانسه در نخستین اجلاس علنی فصل جدید به جای رسیدگی به وضعیت شهروندان فرانسوی، یک دقیقه برای ادای احترام به آنچه مبارزه ایرانیان نامیدند، سکوت کردند!

به نقل از بی‌بی‌سی، مهمترین رادیو دولتی فرانسه برنامه روز ۱۳ مهر خود را به وقایع ایران اختصاص داد. در این سوی ماجرا، وزارت اطلاعات روز ۱۴ مهر فیلم اعترافات دو جاسوس دستگیرشده سرویس امنیت خارجی فرانسه را منتشر کرد.

«کوهلر» ۳۷ ساله و «ژاک پاری» ۶۹ ساله اعتراف کردند که اردیبهشت ۱۴۰۱ برای سازماندهی و پیوند سندیکاها، تشکیلات صنفی معارض و سازمان‌های غیردولتی به ایران سفر کرده بودند. هدف غایی بسترسازی برای اعتصابات و فلج کردن اقتصاد ایران بود.

فرانسه‌ای که این روزهای برای نابودی حجاب در ایران توطئه‌چینی می‌کند، اکنون با صحنه‌ای مواجه شدند که مامور اطلاعاتی‌اش به صورت محجّبه در حال لو دادن برنامه سازمان جاسوسی فرانسه در ایران است. لذا پاریس گام بعدی را پرسر و صداتر برمی‌دارد.

ژولیت بینوش و تعدادی از بازیگران سینما و موسیقی فرانسه کلیپ‌هایی از قیچی کردن موی سر خود در حمایت از آشوبگران داخلی منتشر کردند. به نقل از صدای آمریکا، یک هزار سینماگر فرانسوی نیز در بیانیه از آنچه زنان ایرانی و حمایت از اعتراضات مدنی نامیدند، اعلام حمایت کردند. 

حزب سوسیالیست فرانسه در نامه‌ای به امانوئل مکرون از دولت این کشور و سایر کشورهای اتحادیه اروپا خواست که سفرای خود را از تهران فرابخوانند. این اقدام مشابه خروج هماهنگ سفرای کشورهای اروپایی از ایران در روز ۲۲ فروردین ۱۳۷۶ به بهانه وقایع مشکوک قهوه‌خانه‌ «میکونوس» آلمان است که البته انتهای آن به بازگشت مفتضحانه همه سفرا در آبان ۱۳۷۶ ختم شد. (بیشتر بخوانید)

روز ۱۵ مهرماه نیز دولت فرانسه به اتباع خود اعلام کرد سریعاً از ایران خارج شوند. در همین روز، وزرای خارجه هفت کشور از جمله فرانسه ویدئویی مشترک درباره ایران و حمایت از آشوبگری‌ها منتشر کردند. روز ۱۹ مهر نیز شورای شهر پاریس به مهسا امینی شهروندی افتخاری داد!

یک منبع مطّلع به سرویس سیاسی خبرگزاری فارس گفت که سرویس جاسوسی فرانسه قصد دارد به ازای دو جاسوس فرانسوی شکار شده در ایران به یکی از سران فتنه در ایران ابلاغ نمایند تا ورود خود به صحنه حوادث اخیر کشور را طی بیانیه‌ای اعلام و به اصطلاح «لیدری اغتشاشگران خیابانی» را عهده‌دار شود. افسر اطلاعاتی فرانسه گفته است که اغتشاشات در ایران رو به خاموشی است.

فرانسه در جبهه بلوک غرب علیه ایران بخش فرهنگی و اعتصابات را برعهده دارد. انگلیس نیز بخش امنیتی-سیاسی را عهده دار است. آنچه امروز در کشور شاهدیم، یک آشوب پراکنده و کور است که در ادامه قریب به یقین با کارزار ترور و خرابکاری صنعتی از سوی رژیم صهیونیستی همراه خواهد شد. لذا برای زنده نگه داشتن شعله هر از چندگاهی با موضوع‌گیری یک سلبریتی بین‌المللی (اخیراً شکیرا) سعی در زنده نگه داشتن جسد مرده آشوب‌ها دارند. 

موج آشوب کور در خیابان‌های تهران پایان می‌یابد و  در آینده‌ای نزدیک، موج ناامنی و بی‌نظمی در کشورهای اروپایی رویت خواهد شد. افسران اطلاعاتی فرانسه بهتر است به فکر زمستان سرد پیش‌رو باشند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول