اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تهران خبر داد:

حفاری روزانه 80 متر تونل در تهران

خبرگزاری فارس: شهردار تهران با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهر تهران گفت: با دستگاه‌های موجود می‌توانیم روزانه 80 متر تونل حفاری کنیم.

حفاری روزانه 80 متر تونل در تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمدباقر قالیباف در مراسم آغاز عملیات اجرایی حفاری تونل خط 6 مترو ضمن تبریک دهه کرامت در ارتباط با دستگاه حفار اتوماتیک که عملیات احداث و توسعه خط 6 متروی تهران را آغاز کرده است، گفت: این دستگاه حفار اتوماتیک چهارمین دستگاه اتوماتیک (TBM) است که در مترو به کارگیری شده و این در حالیست که در هیچ جای دیگر کشور این دستگاه‌ها مشغول به کار نیستند.
شهردار تهران افزود: در در تهران توان ساخت مترو در سال تنها 5/2 کیلومتر بود اما امروز این ظرفیت در تهران وجود دارد و ما متعهد می‌شویم که اگر اعتبارات لازم در اختیارمان قرار گیرد سالانه 50 کیلومتر تونل را حفر و آماده ریل‌گذاری کنیم و حداقل 30 کیلومتر مترو را به بهره‌برداری برسانیم.
وی در ادامه با بیان اینکه ساخت تونل تجربه، کار و تدبیر می‌خواهد که خوشبختانه ما به این توانایی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: در حالی که ما نه توان ساخت 50 کیلومتر مونوریل را داریم و نه ساخت اتوبان، اما این توان در بخش مترو وجود دارد و هر دستگاه حفار اتوماتیک می‌تواند روزانه 15 تا 20 متر حفر کند و به عبارتی با دستگاه‌های TBM موجود می‌توانیم در تهران روزی 80 متر تونل حفاری کنیم که این یک فرصت و سرمایه برای کشور است که باید به آن توجه شود و از آن استفاده کنیم و با توسعه مترو قادر خواهیم بود هم معضل ترافیک و هم آلودگی هوا را برطرف کنیم و بقیه حرف‌ها هم تنها حرف هستند.
قالیباف تصریح کرد: در حال حاضر مردم می‌خواهند از یک نقطه به یک نقطه دیگر سفر کنند و مترو می‌تواند سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین سفرها را محقق کند.
شهردار تهران بیان داشت: شاید زمانی این تصمیم گرفته شود که در بخشی از شهر هیچ وسیله شخصی تردد نکند اما این کار زمانی امکان‌پذیر است که مترو و شبکه حمل و نقل عمومی گسترده‌ای داشته باشیم.
قالیباف با تاکید بر اینکه مشکلات مردم با عشق، کار و تدبیر حل می‌شود، عنوان کرد: خط 6 متروی تهران و همچنین خط 3 با اولویت مناطق جنوبی آغاز و ساخته شده است و می‌توانستیم این خطوط را از مرکز شهر آغاز کنیم اما در راستای کاهش فاصله شمال و جنوب و خدمات‌رسانی به شهروندان و مناطق جنوبی، اولویت توسعه این خطوط را جنوب شهر قرار دادیم که این خود به نوعی توجه به کسانی است که همه ما خود را مدیون آنها می‌دانیم.
شهردار تهران در پایان تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا حفظ کرامت انسان‌ها در همه کارهایمان مورد توجه ویژه قرار گیرد و اعتقاد داریم اگر ذره‌ای کم بگذاریم مدیون شما و شهدا خواهیم بود و در قیامت در حالی می‌توانیم به چشمان شهدا نگاه کنیم که در دنیا به مردم خدمت صادقانه کرده باشیم.
مراسم آغاز عملیات اجرایی حفاری تونل خط 6 مترو تهران و افتتاح کارخانه قطعات مورد نیاز این خط با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولان شهری در شهرری برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول