اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال‌احمر استان سمنان خبر داد

جاده میامی ـ سبزوار، پرحادثه‏ترین محور تعطیلات نوروزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: پایگاه امدادی میاندشت در محور میامی ـ سبزوار پرکارترین پایگاه امدادی این جمعیت در تعطیلات نوروز بود و بیشترین ماموریت امدادی را انجام داد.

جاده میامی ـ سبزوار، پرحادثه‏ترین محور تعطیلات نوروزی

محمدکاظم امیدیان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان افزود: در سال گذشته، سه محور پرحادثه در استان سمنان شناسایی شد که جمعیت هلال‌احمر این مناطق را زیر پوشش نداشت.

وی تصریح کرد: در این مناطق آمار حوادث بالا بود، به همین دلیل در سال جاری تصمیم گرفتیم تا در آنها پایگاه موقت دایر کنیم و سه پایگاه موقت در محور قم ـ گرمسار، دامغان ـ معلمان و میامی ـ سبزوار ایجاد شد.

امیدیان تعداد عملیات جاده‏ای این جمعیت را 80 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد عملیات انجام شده، 25 عملیات مربوط به پایگاه میاندشت بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر استان سمنان امکانات امداد و نجات مناسبی نظیر ست‌نجات و آمبولانس در این پایگاه‏ها مستقر کرد و تنها مشکل موجود این است که این پایگاه‏ها در کانکس مستقر هستند.

امیدیان هزینه ساخت هر پایگاه امدادی را 150 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در صورتی که هزینه ساخت این پایگاه‏ها از محل اعتبارات استانی تأمین شود، جمعیت هلال‌احمر کشور امکانات و هزینه جاری آن را تقبل خواهد کرد.

به گفته وی، میانگین زمان حضور امدادگران بر سر صحنه حادثه در استان سمنان هفت دقیقه است و به طور معمول مأموریت‏های این جمعیت بین سه تا 11 دقیقه به طول می‏انجامد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان خاطرنشان کرد: راه‏اندازی مرکز EOC (مرکز عملیات‏های فوریتی) و خط تلفن 147 در کاهش زمان انجام ماموریت‏ها نقش مؤثری داشته است.

وی بیان کرد: حادثه‏دیدگان از طریق تلفن 147 با کارشناسان مرکز عملیات فوریتی در ارتباط قرار می‏گیرند و این کارشناسان به سرعت حادثه را به نزدیک‏ترین پایگاه امدادی اطلاع می‏دهند.

امیدیان بیان کرد: امدادگران به سرعت به محل حادثه اعزام می‏شوند و حادثه از ابتدا تا پایان نیز در این مرکز رصد و ثبت می‏شود و اطلاعات ثبت شده در این آن برای برنامه‏ریزی‏های بهتر و دراز مدت استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول