اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

آموزش نیاز اصلی خبرنگاران کردستان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان موضوع آموزش را مهم‌ترین نیاز خبرنگاران و فعالان مطبوعات این استان دانست.

آموزش نیاز اصلی خبرنگاران کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج قباد میمنت‌آبادی ظهر امروز در نشست تحلیل و بررسی مطبوعات و خبرگزاری‌ها مجتمع فرهنگی و هنری فجر شهر سنندج، برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور در کردستان را گام موثر برای معرفی استان و توانمندی‌های بالقوه آن دانست و اظهار کرد: برگزاری این جشنواره می‌تواند ظرفیت ارزشمندی برای انتقال تجربیات و ارتقای سطح معلومات و توانایی‌های خبرنگاران باشد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور و حضور فعالانه اعضا در آن می‌تواند در کنار کسب آموزش‌های مختلف در زمینه خبرنگاری فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر خبرنگاران و تبادل تجربیات، اطلاعات و معلومات آنان باشد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، این استان از ظرفیت‌های بالای فکری و محتوایی برای برگزاری اینگونه جشنواره‌ها برخوردار است و با وجود این استعدادها زمینه ارتقای سطح دانش و توانایی اصحاب رسانه و نشریات فراهم می‌شود.

مدیر خانه‌مطبوعات ایلام نیز در این نشست به بیان پاره‌ای از مشکلات حوزه مطبوعات در غرب کشور پرداخت و گفت: به دلیل نبود امکانات زیرساختی از جمله کارخانجات و غیره حمایت‌های مالی از نشریات بسیار اندک بوده و این مسئله موجب وابستگی بیشتر نشریات به ادارات و ارگان‌های مختلف شده است.

حیات‌نیا افزود: رسانه‌های خوبی در حال حاضر در منطقه غرب کشور وجود دارد که در صورت تعریف و اختصاص یک منبع مالی مشخص می‌توانند به بهترین شکل ممکن رسالت و وظایف ذاتی خود را انجام دهند.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی، ایجاد فضاهای رقابتی بین رسانه‌ها و تعامل بین رسانه‌های استان‌های مختلف غرب کشور را ضروری دانست و افزود: توجه به این مسائل و موارد مهم می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای هرچه بیشتر سطح کیفی رسانه‌ها و مطبوعات را فراهم کند.

به گفته مدیر خانه‌مطبوعات، ایجاد تعامل بین اصحاب رسانه استان‌های مختلف در غرب کشور زمینه‌ساز انتقال دانش و تجارب فعالان این عرصه خواهد شد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول