اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

دستباف‌ها مهم‌ترین تولیدات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش صنایع دستی در اشتغال و رونق کسب و کار در سال تولید ملی گفت: دستباف‌ها مهم‌ترین تولیدات صنایع دستی این استان است.

دستباف‌ها مهم‌ترین تولیدات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد است

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تلاش داریم ظرفیت‌های این استان را به‌ویژه در موضوع صنایع دستی از حالت بالقوه به بالفعل برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستباف‌ها مهم‌ترین ظرفیت این استان در صنایع دستی است که امید است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری بخش‌های مرتبط دیگر از جمله بانک‌ها و گمرک بتوانیم در این زمینه به جایگاه شایسته خود برسیم.

وی با بیان اینکه وضعیت صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد رو به رشد است، گفت: تاکید ما حضور در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی است که تاکنون در این بخش موفقیت‌های زیادی را در کنار حضور و ارائه محصولات این استان به دست آوردیم.

ایزدی انتخاب یکی از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به عنوان هنرمند برتر کشور و دریافت لوح از دست رئیس‌ جمهور را نمونه‌ای از این موفقیت‌ها خواند و ادامه داد:‌ با فراگیر کردن آموزش‌ها در سراسر این استان، استعدادها و علایق مردم، هنرمندان و روستائیان به ورود به تولید محصولات صنایع دستی حمایت می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکید ما در راستای اهداف دولت، توجه به مشاغل خانگی و گسترش آموزش‌ها به‌ویژه در موضوع دستباف‌های این استان هستیم.

وی با اشاره به آمار بالای افراد آموزش دیده در مشاغل مختلف صنایع ‌دستی، از بهبود کیفی و کمی دستباف‌ها در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای است که صنایع دستی این استان در حال نزدیک شدن به جایگاه واقعی خود است.

ایزدی اظهار امیدواری کرد: با همکاری بانک‌ها و پرداخت تسهیلات در مشاغل خانگی شاهد جهش مناسبی در این ظرفیت بالای استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برخی مشکلات سد راه بازار صادرات تولیدات این استان اشاره و تصریح کرد: معضلاتی در این بخش وجود دارد که همکاری گمرک بسیار مؤثر است زیرا اگر این مشکلات حل شود و تولیدات ما از گمرک همین استان و با نام خود استان صادر شود، نقش مهمی در اشتغال و رونق کسب و کار و افزایش تولید ملی خواهد شد.

این مسئول امور صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اکنون گلیم این استان بازار خوبی دارد و استقبال قابل قبولی از آن شده است ولی با تنوع‌بخشی به تولیدات خود، گچمه، گبه، و جاجیم هم حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن خواهند داشت.

ایزدی با بیان اینکه استعدادها و ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به حدی است که باید بیشتر از این‌ها کار کنیم، خاطرنشان کرد: باید روی بازاریابی تمرکز بیشتری انجام دهیم تا بخش دستباف‌ها و صنایع دستی ما جهش مطلوبی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را در معرفی محصولات این استان مؤثر خواند و گفت: ‌این استان در بیشتر جشنواره‌ها و همایش‌های معتبر شرکت کرده و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

ایزدی تاکید کرد: یکی از مشکلات حوزه صنایع دستی این است که برند مشخصی نداریم، اکنون همه تولیدات در این استان صادر می‌شوند ولی این‌ها قابل تفکیک نیستند که از تولیدات کدام استان است زیرا این محصولات برند مشخصی ندارند.

وی با اشاره به نقش گمرک در رونق بازار تولیدات صنایع دستی ابراز داشت: امید است با پیگیری‌های گمرک بتوانیم مشکلات بخش گمرک محصولات صنایع دستی را برطرف کنیم و به این بخش سامان بیشتری دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: همه نقاط این استان دارای فرهنگی شبیه به هم هستند و تولیدات صنایع دستی نیز به هم شبیه هستند و ما نگاه عادلانه و یکسانی با توجه به استعدادهای هر منطقه داریم.

ایزدی با بیان اینکه معرق، نقاشی‌های ایرانی و سفال در کنار دستباف‌ها از دیگر تولیدات استان کهگیلویه و بویراحمد است، خاطرنشان کرد: یکی از تولیدات این استان گچمه بوده که با وجود آن‌که در حال فراموشی بود، با برنامه‌ریزی‌های مختلف اکنون وضعیت بسیار بهتری دارد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول