اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی کازرون:

صنایع دستی در حال فراموشی کازرون احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی کازرون گفت: یکی از برنامه‌های امسال در حوزه صنایع دستی تلاش به منظور احیای صنایع دستی در حال فراموشی این شهرستان است.

صنایع دستی در حال فراموشی کازرون احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، محمدرضا معینی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته سال پرباری برای صنایع دستی بود و امسال نیز در تلاشیم به همان جدیت برنامه‌های این حوزه را ادامه دهیم.

معینی افزود: در همین راستا با تحلیل و بررسی فعالیت‌های انجام شده، قصد داریم از تمام توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود به منظور شکوفاتر شدن صنایع دستی این شهرستان استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: سال گذشته شاهد برپایی 25 کارگاه آموزشی در رشته‌های نمدمالی، ملکی‌دوزی، دولچه‌دوزی، آهنگری، معرق، بافت‌های داری و چرم‌دوزی بودیم که از این کلاس‌ها 200 هنرجو موفق به دریافت گواهی‌نامه مهارت شدند.

معینی با اشاره به پرداخت تسهیلات صنایع دستی گفت: 191 میلیون تومان تسهیلات در سال گذشته در این حوزه پرداخت شد که نسبت به سال‌های گذشته شاهد رشد مناسبی بودیم.

این مسئول در پایان تصریح کرد: برگزاری 9 کلاس در رشته‌های ابریشم‌بافی، سنگ‌تراشی، گلیم‌بافتی، حصیر‌بافتی، نمدمالی و معرق از دیگر فعالیت‌های آموزشی این اداره بوده است.

انتهای پیام/ی30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول