اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خبر داد

حضور هنرمندان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از حضور هنرمندان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه تخصصی صادرات صنایع دستی کشور از 17 خرداد لغایت 23 خرداد ماه خبر داد.

حضور هنرمندان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: آزمون کتبی مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در مورخ 19 خرداد ماه سال‌جاری از شرکت‌کنندگانی که از نیمه دوم فروردین ماه سال جاری به مدت 296 ساعت در دوره‌های تخصصی آموزش مدیریت فنی دفاتر حضور داشتند، برگزار می‎شود.

وی هدف از برگزاری دوره‌های تخصصی مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی را تربیت کادر متخصص دفاتر خدمات مسافرتی برشمرد و گفت: واجدان شرایط پس از طی دوره و قبولی در آزمون و مصاحبه، گواهی دوره را دریافت می‌کنند و به عنوان مدیرفنی در دفاتر مشغول به کار می‌شوند.

ریاحی در ادامه با اشاره به حضور هنرمندان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه تخصصی صادرات صنایع دستی کشور، گفت: صنعتگران و هنرمندان این استان از 17 خرداد لغایت 23 خرداد ماه در این نمایشگاه بین‌المللی حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: هنرمندان و صنعتگران این استان در این نمایشگاه دارای شش غرفه ورک شاپ، شش غرفه فروش و سیاه چادر هستند.

وی با اشاره به اینکه در بخش ورک شاپ نمایشگاه هنرمندان رشته‌هایی از قبیل قفل، گیوه، جاجیم، نمد مالی، گلیم‌بافی و چلنگری حضور دارند، ادامه داد: در بخش فروش شش غرفه توسط اتحادیه صنایع دستی و هنرمندان صنایع دستی این استان دایر است.

ریاحی یادآور شد: در این نمایشگاه با برپایی سیاه چادر زندگی عشایر، اجرای زنده رشته‌های صنایع دستی عشایری، پخت و پز غذاهای محلی، اجرای موسیقی محلی بختیاری و چهارمحالی در نمایشگاه تخصصی صادرات صنایع دستی کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه سیاه چادر، سوغات محلی از قبیل گز، کشک، قارا، سبزیجات کوهی و .... برپا است.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول