اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانش‌آموزی گیلان:

ایمان و علم سلاح پیروزی دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دانش‌آموزی گیلان گفت: دانش‌آموزان امروز با سلاح ایمان و علم در مقابل دشمنان دین و انقلاب پیروز می‌شوند.

ایمان و علم سلاح پیروزی دانش‌آموزان است

نادر یارحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت در آستانه فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی و تبریک بهار تعلیم و تربیت اظهار کرد: علم و دانش نزد خداوند بسیار مهم و مقدس است و به همین دلیل بارها در قرآن کریم واژه علم، قلم، تعلیم و تربیت و یادگیری و بهره‌گیری از آنها به‌کار رفته و سفارش موکد در عمل به آنها شده است تا جایی که سوره‌ای به نام «قلم» نامگذاری و به آن سوگند یاد شده و حتی نخستین آیه‌ای که بر پیامبر (ص) نازل شده کلمه «اقرٱ» یعنی خواندن است.

وی با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم دو موضوع تزکیه و یادگیری همواره مد نظر است، افزود: تزکیه به عنوان پایه و اساس هدایت و سعادت بشر مورد تأکید اسلام است زیرا علمِ تنها مانند کسی است که بر قله آتشفشان نشسته باشد که چنین علمی گمراه کننده و بنیان بر افکن است.

این مسئول ادامه داد: وقوع بسیار زیاد ظلم، جنایت و قتل‌عام مردم مسلمان و مستضعف جهان منشأ علم منهای خدا و تربیت است و بدون تردید مطالعه، تحقیق و پژوهش یک نوع جهاد است و پیامبر اسلام (ص) نیز فرمودند بر زن و مرد لازم است تا لب گور دانش بجویند.

وی آبادانی و آزادی یک کشور را بستگی به تلاش و همت جوانان آن دانست و ابراز کرد: هر قدر تعهد و تخصص بیشتر صورت گیرد به همان اندازه نیز کشور مقتدرتر می‌شود.

یارحسینی با بیان اینکه به اقتضای زمان، جهاد نسل  دیروز با امروز اندکی متفاوت است، خاطرنشان کرد: شهیدانی مانند حسین فهمیده با سلاح ایمان و اسلحه در مقابل دشمنان دین و انقلاب ایستادند و پیروز شدند و سلاح امروز در پیروزی نیز ایمان و علم است.

وی یادآور شد: چند سالی است که مقام معظم رهبری برای تقویت و پیشرفت کشور مکرر موضوعاتی نظیر «صرفه جویی»، «جهاد اقتصادی»، «تولید ملی و سرمایه ملی» و «اقتصاد مقاومتی» را مطرح می‌کنند و دانش‌آموزان باید با درس خواندن، تحقیق، مطالعه و پژوهش خواسته مقام عظمای ولایت را تأمین و توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان اسلام را خنثی کنند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول