اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 5 هزار متر زیربنا

بزرگترین پروژه آموزشی خراسان‌شمالی اجرایی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت: بزرگترین پروژه آموزش و پرورش این استان با عنوان حیات طیبه با 24 کلاس درس در بجنورد اجرایی شده است.

بزرگترین پروژه آموزشی خراسان‌شمالی اجرایی شد

ابوالقاسم بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه این پروژه از ماه گذشته در آموزشگاه امام خمینی (ره) اجرایی شد، اعتبار اجرای آن را 40 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این آموزشگاه دارای مقاطعی چون پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است، افزود: آمفی‌تئاتر، سالن‌های چندمنظوره، سلف، فضاهای آموزشی، آزمایشگاه و سایر بخش‌ها در بزرگترین پروژه آموزشی استان پیش‌بینی شده است.

بابایی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را تاکنون 10 درصد عنوان کرد و گفت: بر اساس پیمان‌نامه قرار است تا این پروژه ظرف دو سال اجرا شده و به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین اجرای مجتمع آموزشی حیات طیبه 18 کلاسه در گلستان‌شهر را از دیگر پروژه‌های مهم اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی اعلام کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی اظهار کرد: این پروژه در موقعیت مناسب گلستان‌شهر با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده که امیدواریم برای سال تحصیلی آینده آماده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال 84 مقاوم‌سازی مدارس این استان همزمان با کشور در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفت، گفت: تاکنون در 600 کلاس درس عملیات مقاوم‌سازی انجام شده که 300 کلاس در سنوات گذشته تحویل آموزش و پرورش شده و 300 کلاس درس نیز در قالب مقاوم‌سازی تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

بابایی بهسازی سرویس‌های بهداشتی، رنگ‌آمیزی و تغییر سیستم‌های گرمایشی مدارس را از دیگر اقدامات اداره کل نوسازی مدارس خراسان‌شمالی برشمرد و افزود: بر همین اساس برای اصلاح سیستم‌های گرمایشی بخاری‌های چکه‌ای مدارس به سیستم‌های روز تغییر یافته است.

وی با قدردانی از آموزش و پرورش خراسان‌شمالی به خاطر همکاری و مشارکت در طرح‌های بهسازی مدارس در تابستان گفت: خوشبختانه بحث مقاوم‌سازی 600 کلاس درس 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این اداره‌ کل آمادگی دارد تا در تابستان‌ سال آینده نیز با همکاری آموزش و پرورش بحث مقاوم‌سازی را پیش ببرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی مدارس به خاطر نوع کار از حساسیت خاصی برخوردار بوده و از این رو پیمانکاران خوبی در بحث مقاوم‌سازی مدارس با این اداره کل همکاری دارند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول