اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

فرهنگ عمومی برگرفته از قرآن کریم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک گفت: فرهنگ عمومی جامعه اسلامی برگرفته از قرآن کریم و سخنان ناب اهل بیت‌ پیامبر (ص) است.

فرهنگ عمومی برگرفته از قرآن کریم است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک اظهار کرد: کارشناسان برای واِژه فرهنگ 300 تعریف بیان کرده‌اند که تاکنون هیچ کدام از آن تعاریف نتوانسته حق مطلب را ادا کند.

وی افزود: فرهنگ عمومی جامعه اسلامی همان آداب و و رسوم عامه مردم است که با قانون اسلام مخالفت و مغایرتی ندارد.                                                        

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: فرهنگ عمومی مسلمانان همان قرآ ن کریم و اهل بیت (ع) است که جدایی‌ناپذیر هستند و پیامبر اکرم (ص) این دو امانت گران‌بها را از خود به یادگار گذاشته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر توجه آحاد جامعه به این دو امانت گرانبها تأکید فراوان دارند.

موسوی قرآن کریم و عترت را مرجع مسلمانان دانست و خاطر نشان کرد: مسلمانان در طول تاریخ در سایه قرآن کریم و اهل بیت (ع) توانسته‌اند قلوب مردم را تا اروپا با خود همراه ساخته و تمدن‌های اعجاب‌انگیزی را از خود بر جای بگذارند.

وی با بیان اهمیت وحدت بین مسلمانان و چنگ زدن به قرآن کریم و عترت بیان کرد: وقتی برخی از مسلمانان قرآن کریم و اهل بیت (ع) را از هم جدا کردند، عزت و ابهتشان نیز از بین رفت.

موسوی گفت: تأ‌کید مقام معظم رهبری برای چنگ زدن به این دو امانت پیامبر اکرم (ص) به این دلیل است تا مسلمانان جایگاه واقعی خود را پیدا و حفظ کنند.

*‌ فرهنگ عمومی، برگرفته از قرآن کریم و سخنان اهل بیت (ع) است

امام جمعه شهر آبیک با تأکید بر مسئله فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ عمومی که برگرفته از قرآن کریم و اهل بیت (ع) است در جامعه نهادینه شود، عزت، سیادت، شوکت، کارآیی و سروری مسلمانان نیز دوباره احیا می‌شود.

موسوی با اشاره به اتحاد بیش از پیش مسلمانان در این برهه از زمان اضافه کرد: مسلمانان باید با اتحاد و انسجام،  فرهنگ اسلامی را در جوامع خود پیاده کرده تا دشمنان اسلام این ادعاها را که اسلام دین خشونت، ترور و شمشیر است و مسلمانان تروریست و خشن هستند را تکرار نکرده و از الفاظ رکیک علیه اسلام و مسلمانان استفاده نکنند.

وی با اشاره نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و استکبار جهانی تصریح کرد: دشمنان درصدد هستند با فرهنگ‌های خود جوامع اسلامی را به انزوا کشانده ولی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، چرا که فرهنگ اسلامی فرهنگی ناب، اصیل و غنی است که اگر در جامعه رسوخ یابد در برابر تمام هجمه‌ها می‌تواند مقاومت کند.

امام جمعه شهر آبیک اذعان کرد: اگر تمام آحاد جامعه به فرهنگ عمومی یعنی قرآن کریم و اهل بیت(ع) تمسک جویند، می‌توانند دنیا را از چنگال اشرار نجات داده، چرا که تنها راه نجات بشریت دست یافتن به فرهنگ مترقی، ارزشمند و پیشرفته اسلام ناب محمدی است.

موسوی افزود: مردم و مسئولان باید با فرهنگ قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) مأنوس شوند تا بتوانند به مراتب عالیه دست یابند.

وی با اشاره به نمایش گذاشتن اتحاد نانوشته دشمنان اسلام در بین مسلمانان گفت: با توجه به اهانت علیه ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) امروز در سرتاسر دنیا اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی راهپیمایی می‌کنند که کماکان هم ادامه دارد و نشانه رسوایی استکبار جهانی که هر چند از کار خود پشیمان شده‌اند ولی غرور و تکبر کذب مانع شده است که بر سر زبان آورند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول