اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشتم آبان صورت می‌گیرد

شرکت هنرمندان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ملی صنایع دستی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از شرکت هنرمندان این استان در نمایشگاه سراسری هنرهای سنتی و صنایع دستی استان خراسان رضوی همزمان با هشتم آبان‌ماه سال‌جاری خبر داد.

شرکت هنرمندان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ملی صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد رئیسی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: هنرمندان این استان در نمایشگاه سراسری هنرهای سنتی و صنایع دستی که از تاریخ هشتم تا 12 آبان ماه سال‎جاری در استان خراسان رضوی برگزار می‎شود، شرکت می‌کنند.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری با چهار غرفه چرم، نمد، قلمکار و چوغا در نمایشگاه شرکت می‌کند.

رئیسی از برگزاری همایش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با حضور 27 کشور جهان همزمان با این نمایشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: هنرمندان این استان علاوه بر شرکت در همایش به ارائه مقاله در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی می‌پردازند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تولید آثار از موادی که به ظاهر بی‌فایده به نظر می‌رسد را از جمله خصوصیات صنایع دستی برشمرد و افزود: بهبود وضعیت اقتصادی هنرمندان این صنعت و آشنایی کامل عامه مردم با صنایع دستی مختلف از جمله اهداف شرکت هنرمندان این استان در نمایشگاه‌های صنایع دستی محسوب می‎‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی همواره در افزایش فروش و معرفی هنرهای سنتی تاثیرگذار بوده است، گفت: صنایع دستی در طول تاریخ بشریت در زندگی انسان تاثیر گذاشته و به غیر از کاربرد تزئینی آن، به عنوان ابزار زندگی انسان‌های اولیه به کار رفته و امروز نیز کم و بیش این ماهیت خود را حفظ کرده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: اغلب صنایع دستی کشور جنبه کاربردی در زندگی داشته و می‌تواند در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با اندک توجه از سوی مردم و مسئولان بار دیگر جایگاه خود را در زندگی مردم بازیافته و به عنوان تولید ملی مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس توسعه بیش از پیش صنایع دستی در استان نیازمند ایجاد ساز و کارهای مناسبی است تا از ظرفیت‌ها و ارزش افزوده بالقوه این بخش در اقتصاد کشور و استان استفاده شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول