اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

برخی با لفظ امر به معروف بازی می‌کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امروزه برخی در جامعه با لفظ امر به معروف و نهی از منکر بازی کرده و برای اجرای این فریضه بهانه‌تراشی می‌کنند.

برخی با لفظ امر به معروف بازی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به اینکه در اجرای معروفات حرف زیاد زده می‌شود و عمل کم، اظهار داشت: اگر کسی در جامعه از منکرات قلباً ناراحت نشود این فرد با یک مرده فرقی ندارد.

وی افزود: وظیفه حکومت دینی در جامعه این است که فضایی را ایجاد کند که دسترسی راحت مردم به گناه وجود نداشته باشد و نباید بعد از انجام گناهی به فکر جلوگیری از آن بیفتیم.

طه محمدی با اشاره به اینکه بودجه امر به معروف و نهی از منکر بسیار اندک است، افزود: خجالت‌آور است که ورزش وزارتخانه دارد اما فریضه واجب امر به معروف دارای وزارتخانه نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امر به معروف به اندازه دریای متلاطم وسعت دارد، گفت: اگر فریضه امر به معروف زنده شود اخلاق، امنیت، خانواده، نماز، زکات، حجاب و عدالت هم زنده خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای معروفات باید از خانواده‌ها آغاز شود، تأکید کرد: رؤسای ادارات از ورود کارمندان بی‌حجاب جلوگیری کنند و شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات به افرادی که منکرات را در دستگاه‌ها رواج می‌دهند، تذکر دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: باید مراقب موضوعاتی چون حجاب و وسایل امروزی نظیر موبایل در دستان فرزندان خود و خانواده باشیم که به جوانان آسیب نرساند.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه اگر در برخی مراسم‌های عروسی مشروبات الکلی و مواد مخدر مصرف نشود آن عروسی برایشان مبارک نمی‌شود و با این سیر به قهقهرا و عدم توجه به این امر مقدس الهی، تشکیل خانواده آسیب‌های جدی وارد شده است.

محمدی ادامه داد: برای مقابله با منکرات در جامعه باید به صورت زیر بنایی و عقلانی مسائل را بررسی و نباید شتاب زده عمل کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از ابتکار آموزش و پرورش برای ارائه گوشی موبایل به دانش‌آموزان که فقط شماره خانواده را می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در جرایمی که فرزندان انجام می‌دهند خانواده‌ها 90 درصد مجرم هستند.

در این مراسم از زحمات سردار مهدی معصوم‌بیگی فرمانده نیروی انتظامی استان، مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان و روزنامه همدان پیام در اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر قدردانی شد.

انتهای پیام/89019/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول