اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر فنلاند:

تحت تأثیر جاذبه‌های گردشگری هرمزگان قرار گرفته‌ام

خبرگزاری فارس: سخنان جالب توجهی در بین استاندار هرمزگان و سفیر فنلاند پیرامون افزایش تعاملات و ارتباطات بیان شد.

تحت تأثیر جاذبه‌های گردشگری هرمزگان قرار گرفته‌ام

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هاری کمر اینن (hari kamarainen) پس از دیدار با استاندار هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دلایل سفر اصلی من به بندرعباس و هرمزگان شناخت بیشتر این منطقه از ایران است.

وی همچنین در ادامه بر توسعه روابط بندری و تجاری با هرمزگان اشاره و افزود: این منطقه، منطقه‌ای غنی است و راه‌های زیادی برای توسعه همکاری‌ها در بین این استان با فنلاند وجود دارد.

سفیر فنلاند در تهران ادامه داد: حوزه گردشگری و توجه به آن برای ما در اولویت نخست قرار دارد.

کمر اینن با بیان اینکه تحت تأثیر جاذبه‌های گردشگری و طبیعی هرمزگان قرار گرفته است، اضافه کرد: طبق صحبت‌هایی که با استاندار داشته‌ایم آمادگی خود را برای ترویج و معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان در فنلاند ابراز داشته‌ایم که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور هر چه بیشتر فنلاندی‌ها در این استان باشیم.

*به دنبال احصا تشابهات هستیم

استاندار هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه این استان علی‌رغم برخورداری از ظرفیت‌های متعدد بنا به دلایلی نه تنها در حوزه خارجی بلکه در حوزه داخلی نیز آنگونه که باید معرفی نشده است، افزود: یکی از اهداف مهم دعوت از سفرا به هرمزگان، معرفی هر چه بیشتر این منطقه در حوزه بین‌المللی و جهانی است.

وی بیان داشت: در این کار بنا را بر این داریم که دعوت از سفرایی را مدنظر داشته باشیم که کشورهای آنها بیشترین تشابهات را با استان داشته باشند تا در این راستا زمینه توسعه همکاری‌های مشترک را فراهم آوریم.

عزیزی افزود: کشور فنلاند از جمله کشورهایی است که به دلیل وابستگی اقتصادی این کشور به بنادر و توانش در حوزه‌هایی همانند کشتی‌سازی، سفیر آن را برای مذاکره انتخاب کردیم.

وی بیان داشت: مذاکرات با سفیر این کشور بر روی امور دریایی، بندری و همچنین توسعه روابط گردشگری متمرکز شده است.

انتهای پیام/88001/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول