اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور موزه‌های کرمان خبر داد

آمادگی حمام گنجعلی‌خان کرمان برای بازدید گردشگران

خبرگزاری فارس: مسئول امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: حمام زنانه گنجعلی‌خان کرمان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

آمادگی حمام گنجعلی‌خان کرمان برای بازدید گردشگران

حمیدرضا تهامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: حمام زنانه گنجعلی‌خان کرمان مانند دیگر حمام‌های سنتی دارای رختکن، گرم‌خانه و عناصر دیگر است و به واسطه ساخت آن در دوره قاجار و نوع بهره‌برداری از آن تزیینات معماری زیادی ندارد.‌

وی افزود: این حمام به واسطه تناسبات، ابعاد زیبا و همجواری با حمام مردانه بسیار قابل اهمیت است به گونه‌ای که در ساخت و ساز بخش‌هایی از این بنا از ستون‌های سنگی یک پارچه استفاده شده است.

تهامی با اشاره به اینکه در حمام زنانه گنجعلی‌خان مجسمه‌هایی از 25 زن با پوشش اقوام مختلف ایرانی قرار دارد، بیان داشت: گردشگران می‌توانند با بازدید از این حمام با اقوام ایرانی آشنا شوند.

مسئول امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: حمام زنانه گنجعلی‌خان کرمان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

میراث فرهنگی شهداد نایب قهرمان مسابقات فوتسال

نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهداد به خبرنگار فارس گفت: تیم میراث فرهنگی شهداد نایب قهرمان مسابقات فوتسال جام فجر کارکنان دولت شد.

حجت ابراهیمی‌زاده با بیان اینکه مسابقات فوتسال جام فجر کارکنان دولت با حضور 10 تیم در سالن ورزشی ولایت شهر شهداد برگزار شد، افزود: در این رقابت‌ها تیم جمعیت هلال‌احمر مقام اول، میراث فرهنگی مقام دوم و آموزش و پرورش مقام سوم را کسب کردند.

وی تصریح کرد: تیم میراث فرهنگی شهداد با عنوان درفش شهداد در این مسابقات حضور پیدا کرد.

انتهای پیام/2446/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول