اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

جشنواره زمستانی سرعین تا 11 اسفند ادامه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: جشنواره زمستانی سرعین با حضور هنرمندان برجسته کشور تا 11 اسفندماه در شهر توریستی سرعین ادامه دارد.

جشنواره زمستانی سرعین تا 11 اسفند ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های گردشگری در ایام عید نوروز و راه‌اندازی ستاد تسهیلات سفر نوروزی در سرعین اظهار داشت: روز جمعه آیین اختتامیه دومین جشنواره زمستانی سرعین که با شعار لذت زمستان در شهر چشمه‌های بهشتی برگزار شد، برپا می‌شود تا بعد از یک ماه برگزاری این جشنواره و حضور میلیونی گردشگران در جشنواره زمستانی امسال به این آیین خاتمه دهیم.

وی ادامه داد: با همراهی خوب رسانه‌ها و تبلیغات خوب انجام شده در ماه‌های اخیر با هدف برگزاری شایسته این جشنواره با حضور اقشار مختلف مردم، هنرمندان، خوانندگان، بازیگران مشهور سینما و تلویزیون و همچنین همراهی خوب بخش خصوصی در تدارک برنامه‌های جانبی مختلف سعی کردیم، این جشنواره در شأن شهر توریستی سرعین و استان اردبیل پرجاذبه و دیدنی برگزار شود.

نقی‌زاده خاطرنشان کرد: در مدت یک ماه در قالب این جشنواره شاهد برنامه‌ریزی‌های خوب و بازتاب رسانه‌ای آن به شکل گسترده بودیم که همین امر سبب شد تا در روزهای گذشته محافل شادی و سرور را در قلب گردشگری ایران شاهد باشیم که این حرکت خود سرآغازی برای برنامه‌ریزی سفرهای ایام نوروز و تابستان سال آینده می‌باشد.

این مسئول تصریح کرد: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با محوریت تمام دستگاه‌های دخیل و مدیریت استاندار اردبیل شکل گرفته و به صورت رسمی فعالیت خود را از 25 اسفندماه آغاز می‌کند که امسال سعی کردیم، برای تمام دستگاه‌های ذیربط در حوزه گردشگری فضایی را در این ستاد فراهم آوریم تا ارائه خدمات خود را به شکل گسترده انجام دهند.

وی به پیش‌بینی ورود بیش از دو میلیون گردشگر در ایام نوروز سال 92 با توجه به طولانی بودن تعطیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد، سفرهای نوروزی از 26 اسفندماه شروع آغاز و تا 15 فروردین‌ماه به طول بینجامد که برای این ایام تمام مراکز اقامتی، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمان‌پذیرها و حتی خانه‌های استیجاری در شهر سرعین آماده شده تا شاهد پذیرایی مسافران و گردشگران نوروزی در طول این ایام باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل عنوان کرد:‌ در کنار کارها و برنامه‌ریزی‌های مطلوب، امر نظارت بر اماکن تفریحی، گردشگری، اقامتی و پذیرایی در اولویت است که امیدواریم هرچه شایسته‌تر به استقبال نوروز و بهار سال 92 برویم و سفر خاطره‌انگیزی برای میهمانان و مسافران رقم بخورد.

نقی‌زاده با تأکید بر ارائه خدمات کیفی از سوی مراکز اقامتی، پذیرایی به ویژه آب‌درمانی‌ها از سوی استاندار اردبیل یادآور شد: آنچه که در این شرایط یک توریست و گردشگر انتظار دارد با توجه به هزینه‌کرد بالا، ارائه سرویس‌های کیفی و در حد معقول است که امیدواریم در این زمینه با همکاری دستگاه‌های ذیربط اقدامات سازنده‌ای صورت بگیرد.

نوروزخوانی سنت دیرین مردم اردبیل در آستانه بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما با نزدیک شدن به ایام پایانی سال باوجود بارش برف و سردی هوا در اردبیل آئین سنتی و رسم دیرین نوروزخوانی در مناطق مختلف آذربایجان و استان اردبیل نیز در حال انجام است و کودکان و نوجوانان با شادی و سرور در قالب آیین سنتی نوروزخوانی فرا رسیدن بهار و نوروز را به هموطنان مژده داده و از آنها مژدگانی دریافت می‌کنند.

در مناطق شهری و روستایی با وجود صنعتی شدن زندگی این رسم دیرین همچنان پا بر جا است، به طوری که نوای نوروزخوانان را می‌توان در کوچه‌ها و معابر مختلف شنید که مژده آمدن بهار را سر می‌دهند و با سرودهایی به زبان محلی و آذری سعی می‌کنند از بزرگان مژدگانی دریافت کرده و فرا رسیدن نوروز باستانی را تبریک بگویند.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول