اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح کارون 4 شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران:

تولید برق نیروگاه کارون 4 از مرز 3 میلیون مگاوات گذشت

مجری طرح کارون 4 شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: نیروگاه یک هزار مگاواتی کارون 4 از ابتدای راه اندازی اولین واحد خود تاکنون، 3 میلیون و 194 هزار و 370 مگاوات ساعت انرژی برقابی به شبکه برق سراسری تحویل داده است.

تولید برق نیروگاه کارون 4 از مرز 3 میلیون مگاوات گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، حسن اطاعتی اظهار کرد: نیروگاه کارون 4 از سال 90 تاکنون، 10 درصد انرژی برقابی در کل کشور را تامین کرده است.

وی با تاکید بر افزایش 56 درصدی تولید برق نیروگاه کارون 4 در مقیاس با دوره مشابه در سال گذشته، گفت: این میزان تولید برق به دلیل افزایش حجم آب ذخیره شده در مخزن سد کارون 4 و آبگیری این مخزن تا تراز یک‌هزار و 27 بوده که آن هم ناشی از افزایش بارش‌ها در استان چهارمحال و بختیاری و مدیریت بهینه مخزن سد بوده است.

اطاعتی افزود: در سال آبی گذشته، این سد تنها تا تراز یک‌هزار و 25 متر آبگیری شده بود؛ اما امسال با تمهیدات انجام شده، به رغم آماده نبودن دریچه‌های آبگیری، این امر تا تراز یک‌هزار و 27 متر ممکن شد.

مجری طرح‌های بهره‌برداری و طرح کارون 4 اضافه کرد: در سه ماهه نخست سال جاری کل تولید برق این نیروگاه به 422 هزار و 226 مگاوات ساعت رسید؛ در حالی که در سال گذشته انرژی تولیدی به میزان یک میلیون و 393 هزار و 744 مگاوات ساعت رسیده بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی بهتر به میزان انرژی طراحی شده در نیروگاه کارون 4 که 2 هزار و 107 گیگاوات ساعت است دست یافت.

اطاعتی یادآور شد: سد 230 متری کارون 4 که بلندترین سد بتنی دو قوسی کشور محسوب می‌شود با هدف تنظیم آب رودخانه کارون به میزان 7/3 میلیارد متر مکعب در سال و نیروگاه هزار مگاواتی آن با هدف تولید انرژی برقابی به میزان 2 هزار و 107 گیگاوات ساعت ساخته شده است.

وی با بیان اینکه آبگیری این سد در روز پنجم فروردین سال 1389 با حضور رئیس جمهوری آغاز شد، گفت: پیوستن به گروه سدهای زنجیره‌ای کارون، کنترل طغیان و سیلاب‌های مخرب از جمله اهداف اجرای این پروژه بزرگ ملی بوده است.

سد کارون 4 در استان چهار محال و بختیاری در فاصله 180 کیلومتری جاده شهرکرد به اهواز و فاصله هوایی 67 کیلومتر از این شهر بر روی رودخانه کارون ساخته شده است.

انتهای پیام/68001/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول