اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در اعتراض به ناپدید شدن 43 دانش‌آموز

معترضان مکزیکی 2 نهاد دولتی در ایالت «گررو» را اشغال کردند

معترضان مکزیکی در اعتراض به بی‌اهمیتی دولت این کشور به پرونده ناپدید شدن 43 دانش‌آموز طی اقدامی خشونت‌آمیز به دو نهاد دولتی ایالت «گررو» حمله کرده و آن‌ها را به تصرف خود درآوردند.

معترضان مکزیکی 2 نهاد دولتی در ایالت «گررو» را اشغال کردند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «لاخورنادا»، براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های محلی مکزیک حدود 300 نفر از معترضان مکزیکی در اعتراض به عدم توجه کافی دولت این کشور به پرونده ناپدید شدن دانش‌‌آموزان مدرسه روستایی «آیوتسیناپا»، با حمله به مقر دادستانی کل ایالت «گررو» و دادگاه انتخاباتی «چیلپانسینگو» مرکز این ایالت، 2 نهاد مذکور را تخلیه و به تصرف خود درآوردند.

معترضان طی این اقدام خواستار استیضاح «پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک و برکناری «خسوس موریو کرم» یکی از مشاوران دادستانی «گررو» از منصب قدرت شدند.

تظاهرکنندگان همچنین در طول این اعتراضات با سردادن شعارهایی از جمله «ما دانش‌آموزان را زنده می‌خواهیم»، « 43 دانش آموزان ناپدید شدند»، « نیتو باید پاسخگو باشد» اعتراض خود نسبت به وقوع این حادثه را به گوش مقامات کشور رساندند.

بیش از 2 ماه است که تظاهرات در مکزیک و جهان به دلیل ناپدید شدن دانش‌آموزان مدرسه «آیوتسیناپا» واقع در ایالت «گررو» علیه دولت مکزیک ادامه دارد.

براساس اعترافات برخی از متهمان دستگیر شده این پرونده از سوی پلیس مکزیک این دانش‌آموزان پس از ربوده شدن کشته و اجساد آن‌ها سوزانده شده است ولی مردم مکزیک خصوصا خانواده‌های ناپدیدشدگان این داستان را نپذیرفته و خواستار یافتن هرچه سریعتر آن‌ها هستند.

کشف 2 گور دسته جمعی در ایالت «گررو»

بر اساس گزارشات موجود در روزهای اخیر 2 گور دسته جمعی در منطقه «ایگوآلا» واقع در جنوب ایالت «گررو» یافت شده است.

اتفاقی که بار دیگر باعث اعتراض ساکنان این ناحیه و مردم مکزیک نیز شده است.

بسیاری از مردم این کشور و همچنین خانواده‌های ناپدیدشدگان پس از انتشار این خبر نسبت به عدم وجود پاسخی مناسب از سوی دولت «نیتو» اظهار تأسف کرده و اعلام کردند کاری که دولت قادر به انجام آن نیست را ما باید انجام دهیم.

در پی این حادثه اعضای فدراسیون دانشجویی مکزیک نیز با تصاحب 2 ایستگاه رادیویی در منطقه «چیلپانسینگو» اعتراض خود را اعلام کرده و خواستار بررسی و مشخص شدن رابطه آن با پرونده دانش‌آموزان ناپدید شده شدند.

در این حین محققان آمار رشد قتل و جنایت در ایالت «گررو» را از سال 2006 تاکنون بسیار زیاد اعلام کرده و دلیل آن را نیز تأثیر عواملی چون فقر و رواج بی‌عدالتی در این منطقه برآورد کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول