اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر ارشاد

بزرگترین گنجینه فرهنگی جهان اسلام افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی، بزرگترین گنجینه فرهنگی جهان اسلام در زاهدان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بزرگترین گنجینه فرهنگی جهان اسلام افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان سیدمحمد حسینی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه بزرگترین گنجینه فرهنگی جهان اسلام در این شهرستان اظهار داشت: اگر چه دولت برای افزایش بصیرت و آگاهی مردم گام بر می‌دارد اما بی‌نیاز از کمک‌های مردمی نیستیم.

وی افزود: وقتی مردم وارد صحنه می‌شوند تأثیر بسزایی در مسائل کشور و جهان دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سیاوش پرواز یک عمر تلاش کرده و بدون هیچ هیاهو و سر و صدایی این گنجینه را فراهم کرد که از گنجینه طلا، نقره و جواهرات هم ارزشمندتر است.

حسینی بیان کرد: جواهرات برای دیدن و استفاده‌های خاص خوب است حال آن که کتاب گنجی است که همواره مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گرفته و سبب رشد و پیشرفت جوامع می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از شاخص‌های مهم رشد و توسعه میزان مطالعه است، ملتی که با کتاب مأنوس است در صحنه‌های جهانی حرف برای گفتن دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: کتابخانه‌های بزرگی به همت مردان بزرگ در سطح کشور دایر شده است.

حسینی تصریح کرد: ابن‌سینا و فارابی و بسیاری از دانشمندان ایرانی کتاب‌هایی برای ما به یادگار گذاشته‌اند که افکار دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است، امروز نیز باید برای آیندگان فرهنگ و ادب خود را ثبت و ضبط کرده و آن را به همگان بشناسانیم.

وی با بیان اینکه باید ایران به جایی برسد که مرجع علم در جهان باشد گفت: فرهنگ و تمدن ایران اسلامی از غنای زیادی برخوردار است.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان تعداد 90 هزار دانشجو در 48 مرکز علمی در حال تحصیل هستند افزود: مجموع کتاب‌ها و اسنادی که مرحوم شادروان سیاوش پرواز اهدا کرده‌ است، 100 هزار جلد است، یعنی اگر تمام دانشجویان این استان به صورت همزمان به کتابخانه وی مراجعه کنند، نه تنها به تعداد هر یک از آن‌ها کتاب در دسترس است، بلکه بیش از آن‌ها نیز کتاب موجود است.

وی ضمن تبریک به خانواده شادروان سیاوش پرواز گفت: قطعا نتایج و آثار و برکات این کار بزرگ به روح مرحوم پرواز خواهد رسید و آثار و برکات آن نیز در زندگی خانواده ایشان هویدا می‌شود.

وزیر ارشاد ادامه داد: باید کتاب را به اقصی نقاط کشور رسانده و برای اجرایی کردن این موضوع همه مردم و مسئولان حرکت عمومی داشته باشیم.

حسینی افزود: هر چقدر که وزارت فرهنگ و ارشاد، کتابخانه ملی و اسناد ملی به این موضوع بپردازند، کم است.

وی گفت: اینکه رهبر انقلاب همه ساله از نمایشگاه‌های کتاب بازدید می‌کنند نشان از اهمیت و ارزش موضوع مطالعه و کتاب‌خوانی است.

وی تصریح کرد: باید تنوع کتاب‌ها در کتابخانه‌های سراسر کشور به‌گونه‌ای باشد که استقبال بیش از پیش مراجعه کنندگان را در پی داشته باشد.

مجموعه فرهنگی علی‌اکبر عرب یعقوبی موسوم به سیاوش پرواز به مرکز اسناد و کتابخانه‌ ملی سیستان و بلوچستان اهدا شد.

این مجموعه بالغ بر 80 هزار جلد کتاب و 15 هزار مورد منابع غیر کتابی را در خود جای داده است.

این گنجینه مزبور بزرگترین مجموعه فرهنگی اهدایی در جهان اسلام به شمار می‌رود.

انتهای پیام/75004/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول