اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

خبرنگاران حقوق مردم را از مدیران مطالبه کنند

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان به رسالت خطیر خبرنگاران مبنی بر برقراری ارتباط مردم با مسئولان اشاره کرد و گفت: خبرنگاران باید حق و حقوق مردم را از مسئولان و مدیران مطالبه کنند.

خبرنگاران حقوق مردم را از مدیران مطالبه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی سه‌شنبه شب در دیدار با اصحاب رسانه استان و شرکت کنندگان در ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور در سنندج اظهار داشت: تعامل بین مدیران و اصحاب رسانه پیش‌برنده برنامه‌های دولت و نظام است و این مهم در استان کردستان عینیت یافته است.

به گفته استاندار کردستان، در حال حاضر یک ارتباط عاطفی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و اصحاب رسانه استان برقرار است و این به معنای عدم انتقاد آنان از برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها نیست.

وی یادآور شد: اصحاب رسانه کردستان نه‌تنها بر اساس وظیفه ذاتی خویش بلکه بر اساس وظیفه انسانی باید حقوق مردم را از دستگاه‌های اداری مطالبه نمایند و در برخی موارد حتی با شدت بیشتری از ضعف‌ها انتقاد نمایند.

شهبازی تاکید کرد: مدیران نیز باید از این قضیه استقبال کنند چرا که انتقادهای سازنده و ارائه راهکارها از سوی خبرنگاران موجب رفع نواقص و نقطه ضعف‌ها در مدیران و یا دستگاه‌های اداری می‌شود.

وی قدرشناسی مردم کردستان را مشوق مسئولان در زمینه خدمت‌رسانی بیشتر و تحقق آرزوهای دیرینه مردم مبنی بر توسعه همه جانبه و ترقی استان خواند.

به گفته استاندار کردستان، فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر معظم‌له به کردستان مبنی بر فرهنگی خواندن استان و نام بردن از این استان به عنوان سرزمین فداکاری‌های بزرگ را به‌حق دانست و عنوان کرد: این مولفه‌ها وظایف خدمتگزاران را دوچندان کرده است و به یقین کوتاهی در این راستا صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این نشست از وصول 781 اثر از فعالان رسانه‌ای استان‌های غرب کشور در این جشنواره خبر داد و گفت: 648 اثر آن مربوط به بخش مطبوعات و 133 اثر نیز توسط خبرنگاران خبرگزاری‌ها ارسال شده است.

میمنت‌آبادی اضافه کرد: آثار ارسالی در بخش‌های مقاله، سرمقاله و یادداشت، طرح و گرافیک، عکس، طنز، گزارش (خبری و تصویری)، خبری، تصویری (کاریکاتور، مکتوب)، مصاحبه، تیتر، خبر، کودک و نوجوان و بخش ویژه بوده است.

وی تصریح کرد: تصاویر خبری، مستند اجتماعی، ورزشی، معنویات ادیان و کرامت انسانی نیز از زمینه‌های بخش عکس ششمین جشنواره مطبوعات غرب کشور است.

میمنت‌آبادی بیان کرد: همچنین مصاحبه، تیتر و خبر در زمینه‌های شعار سال جهاد اقتصادی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دستاوردهای انقلاب اسلامی، حجاب و عفاف و نحله‌های انحرافی از بخش‌های ویژه ششمین جشنواره مطبوعات غرب کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی روزنامه‌نگاری، نشست مدیران و مسئولان نشریات غرب کشور با مسئولان مرتبط، هم‌اندیشی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، برگزاری روز فرهنگ استان‌ها و نشست دبیرخانه نظارت و هماهنگی بر فعالیت‌های نشریات غرب کشور از بخش‌های جنبی ششمین جشنواره مطبوعات غرب کشور در سنندج است.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول