اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از سفر دو روزه محرابیان در مازندران گزارش ‌می‌دهد

«مهر ماندگار» دل‌خوشی مردم و مسئولان در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام

خبرگزاری فارس: پروژه‌های مهر ماندگار توسط دولت بهانه‌ای شد تا کارگزار نظام اسلامی توجهی به برخی از پروژه‌های نیمه‌کاره داشته باشد.

«مهر ماندگار» دل‌خوشی مردم و مسئولان در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری پروژه‌های مهر ماندگار توسط دولت بهانه‌ای شد تا کارگزار نظام اسلامی توجهی به برخی از پروژه نیمه کاره استان مازندران و کشور داشته است.

بر اساس اعلام علی اکبر محرابیان نماینده و دستیار ویژه رئیس جمهور در پروژه‌های مهر ماندگار، در کشور 905 طرح در قالب این پروژه‌ها تعریف شده و برای این پروژه‌ها رقمی بیش از 6 هزار میلیارد تومان بودجه کنار گذاشته شده است.

محرابیان به اتفاق جمعی از مدیران ستادی استانداری مازندران و دستگاه‌های اجرایی استان از برخی پروژه‌های در لیست مهر ماندگار بازدید کردند.

جلسه پایانی این سفر برای بررسی طرح‌های مهر ماندگار استان مازندران با حضور علی‌اکبر محرابیان نماینده ویژه رئیس جمهور در محل استانداری مازندران برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد طرح شبکه آبرسانی به تنکابن و خرم ‌باد حداکثر تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد و ساخت مخزن این تجهیزات نیز حداکثر تا خرداد ماه 92 به پایان برسد.

محرابیان درباره آزادراه تهران شمال با بیان اینکه ساخت قطعه چهار این بزرگراه در دو سال گذشته به‌ ویژه نیمه نخست سال 91پیشرفت چشمگیری داشته، رقم اعتبارات این پروژه را در سال 90 و91 دارای رشد تصاعدی اعلام کرد و افزود: برای راه‌اندازی این طرح نیاز است یک جلسه با حضور نماینده وزارت راه و بنیاد مستضعفان در نهاد ریاست جمهوری داشته باشیم که در آن مسئولان مرتبط استانی نیز دعوت می‌شوند.

* پروژه آبرسانی به شهرهای الف به طرح‌های مهر ماندگار پیوست

پروژه آبرسانی به شهرهای الف یکی از پروژه‌های جدید الورود به پروژه‌های مهر ماندگار بود که محرابیان با تاکید بر اهمیت آن در مازندران مقرر کرد: پیمانکار این طرح تا یک ماه آینده مشخص شود و پروژه تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد، همچنین مقرر شد تصفیه‌خانه این طرح نیز از اول آبان ماه ظرف مدت 18 ماه به بهره‌برداری برسد.

در این جلسه اعلام شد، کمربندی جنوبی بابل در دو فاز پیگیری شود، به این صورت که فاز نخست به طول 18 کیلومتر به صورت کمربندی موقت تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و در فاز دوم این پروژه تا پایان تیر سال 1392 تکمیل و افتتاح شود.

در ادامه علی اکبر محرابیان از قرار گرفتن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی، ورزشی و درمانی جانبازان ساری در جمع پروژه‌های مهر ماندگار خبر داد و دستورات مورد نیاز در مورد ساخت آن را صادر کرد.

وی آخرین وضعیت کمربندی شمالی ساری و آبرسانی به این شهرستان را نیز مورد بررسی قرار داد و بر تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی مرحوم کردان حداکثر تا پایان سال تاکید کرد.

این مسئول درباره سد گلورد نکا از اختصاص 20 میلیارد تومان اوراق مشارکت به آن خبر داد و افزود: ظرف سه ماه آینده عملیات خاکریزی آن تمام و از ابتدای اسفندماه رویه بتونی آن ظرف سه ماه انجام می‌شود تا در نهایت در خرداد ماه آبگیری شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور با تاکید بر نقش درخشان ورزشکاران قائمشهری در مسابقات بین‌المللی از ساخت پیست تارتان در استادیوم 3 هزار نفری این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه تا دی ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

* تشکیل کمیته برای تحویل بیمارستان‌های چالوس و آمل

در این جلسه همچنین اعلام شد با تشکیل کمیته تحویل برای بیمارستان‌های 160 تختخوابی شهرهای چالوس و آمل تا 10 روز آینده، تمام نقایص این طرح‌ها مشخص و در 40 روز آینده رفع شود تا حداکثر خرداد ماه شاهد افتتاح آن باشیم.

محرابیان همچنین از تجهیز این دو بیمارستان به جایگاه بالگرد به منظور مجهز کردن بیمارستان به امداد هوایی خبر داد و درباره دانشکده دندانپزشکی مازندران نیز با تاکید بر سرعت‌ بخشیدن در تزریق اعتبارات، زمان بهره‌برداری و تکمیل این دانشکده را خرداد ماه 92 اعلام کرد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول