اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ری:

ساماندهی آب‌های جنوب تهران پروژه‌ای زمان‌بر است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ری با اشاره به اینکه با چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر ساماندهی آب‌های جنوب تهران هستیم، گفت: این پروژه زمان‌بر است و چهار سال زمان می‌برد.

ساماندهی آب‌های جنوب تهران پروژه‌ای زمان‌بر است

امیرحسین باقرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با مشکلات آب‌رسانی به مردم شهرستان ری اظهار داشت: در مصوباتی که دولت تصویب کرده، بیشترین خدمت مربوط به بخش کشاورزی است.

فرماندار شهرستان ری افزود: اگر بخواهیم خدمت بزرگی به کشور کنیم، باید بخش کشاورزی ری را قوی کنیم چرا که در این بخش زمین‌های مستعد و حاصل‌خیز زیادی وجود دارند و کشاورزان ماهری هم فعالیت می‌کنند.

جنگ سوم جنگ آب است

وی ادامه داد: طبق نظر جامعه‌شناسان که ده‌ها سال پیش نظر داده‌اند، جنگ سوم جنگ آب است و باید بگویم که این خشکسالی فقط مربوط به شهرستان ری، تهران و ایران نیست بلکه کل جهان را شامل می‌‌شود ضمن اینکه کار بزرگی که دولت در حال دنبال کردن آن است، ساماندهی آب‌های جنوب تهران است.

باقرنژاد با تأکید بر اینکه ما به‌دنبال چند تن از نمایندگان مجلس پیگیر مسئله ساماندهی آب‌های شهرستان ری هستیم، بیان داشت: هفته گذشته ما با آقای طلا و خانم افتخاری که برای ری زحمت زیادی می‌کشند چهار ساعت جلسه گذاشتیم و قرار بر تسریع در وقوع این امر شد.

فرماندار شهرستان ری عنوان کرد: برای مثال چند روز پیش رسانه ملی پروژه‌ای را نشان داد که برای آماده شدن 12 سال زمان برده بود و این یعنی اینکه برای اتمام آن چند مسئول تغییر پیدا کرده‌اند. طرح ساماندهی آب‌های جنوب تهران نیز به همین صورت است و پیش‌بینی شده که چهار سال زمان می‌برد و در آن دو مخزن و دو سد جدید احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه زمان‌بر است، ابراز داشت: شما حساب کنید ماشین خود را می‌شوئیم، باغچه را آب می‌دهیم و با ماشین لباسشوئی لباس خود را تمیز می‌کنیم و همه این‌ها از آب سد کرج است. در محله ما چاه آب است ولی مگر در چند محله تهران چاه آب وجود دارد و ما با احداث این سد به سد کرج هم کمک می‌کنیم.

باقرنژاد اضافه کرد: ظرفیت سد کرج 230 میلیون مترمکعب است و این چیزی که دارد در ری احداث می‌شود بالغ بر 300 میلیون مترمکعب است. شیب زمین در شهرستان ری طوری است که تقریبا در سال نزدیک به 500 میلیون مترمکعب آب‌های سطحی و زیرزمینی به این شهرستان می‌آید و دولت برای جمع‌آوری این آب‌ها برنامه‌ریزی کرده و ضمن اینکه این آب‌ها قابل تغییر به آب شرب است.

استقلال ری به کجا رسید؟

فرماندار شهرستان ری در ارتباط با طرح استقلال ری تصریح کرد: من بارها گفته‌ام که این یک قانون است و مسئولان به‌ویژه در شورای اسلامی شهر تهران نباید بر سر قانون مباحثه و تصمیم‌گیری کنند. این طرح در وزارت کشور به پایان رسیده و هم‌اکنون در استانداری در حال بررسی است و طبق وعده استاندار در دور چهارم سفر ریاست جمهوری به ری قرار بر این شد که سه ماهه نتیجه به ما ابلاغ شود که چیزی حدود 27 روز دیگر مانده و امیدواریم که استاندار به وعده خود وفا کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تهران باید از ری جدا شود، خاطرنشان کرد: من در مصاحبه با کلیه رسانه‌ها گفته‌ام که تهران باید از ری جدا شود، اما بعضی‌ها به اشتباهی می‌گویند که ری باید از تهران جدا شود خیر، تهران به ما چسبیده است وگرنه ما نیروی لازم را داریم و محتاج کسی نیستیم.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول