اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مؤمن:

نیروهای مسلح آمادگی دائمی برای حفظ نظام داشته باشند

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری گفت: نیروهای مسلح باید همواره آمادگی خود را حفظ کرده و در راه کسب رضایت الهی گام بردارند.

نیروهای مسلح آمادگی دائمی برای حفظ نظام داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمد مؤمن ظهر امروز در جمع فرماندهان سپاه علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) به جایگاه شهدا در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: شهدا نزد خداوند از جایگاه والایی برخوردار بوده و نزد ایشان روزی دارند.

وی با اشاره به اینکه در آیه «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» خصوصیات شهدا مورد توجه قرار گرفته است بیان کرد: بر اساس این آیه شریفه کسانی که در راه خداوند و با هدف حفظ احکام الهی و ترویج دین کشته شوند شهید هستند و کسانی که هدفی غیرالهی داشته باشند شهید محسوب نشده و مشمول این آیه نمی‌شوند.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از جوانان با هدف دفاع از دین و نظام اسلامی در راه خدا جان باختند اظهار کرد: در دین مبین اسلام بالاترین مرتبه از آن شهدا و کسانی است که در راه خدا کشته می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ائمه اطهار و اولیاء الهی در امور خود هدفی غیر از قرب الهی را دنبال نمی‌کردند، اضافه کرد: کسانی که در امور زندگی خود به دنبال پست، مقام و مطامع دنیوی باشند از هدف الهی فاصله گرفته‌اند.

آیت‌الله مؤمن به اهمیت جهاد در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: در آیات متعددی از قرآن کریم مسئله جهاد مورد توجه قرار گرفته است و ما با توجه به این آیات درمی‌یابیم که باید برای دفاع از اسلام همواره آماده مقابله با دشمنان باشیم.

وی ضرورت بهره‌گیری از نیروی انسانی و امکانات لازم برای حفظ آمادگی دفاعی در برابر دشمنان اسلام را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: خداوند در برابر مال و جان مؤمنین که در راه دفاع از دین فدا شود انسان‌ها را وارد بهشت می‌کند ولی ما باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که انسان نباید خود را مالک جان و مال بداند چرا که هر چه داریم متعلق به خداوند است.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری صبر، امر به معروف، نهی از منکر، حفظ حدود الهی و... را از جمله ویژگی‌های مجاهدان در راه خدا دانست و تاکید کرد: نیروهای مسلح کشور اعم از سپاهی، بسیجی و ارزشی همه در مسیر خدمت به دین اسلام بوده و باید بیش از پیش آمادگی خود را حفظ کنند و البته در امور خود کسب رضایت خداوند متعال را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول