اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

سازمان قضایی نقش عمده‎ای در اقتدار و سلامت نیروهای مسلح کشور دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: سازمان قضایی نقش عمده‎ای در اقتدار و سلامت نیروهای مسلح کشور دارد.

سازمان قضایی نقش عمده‎ای در اقتدار و سلامت نیروهای مسلح کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان احمد فاضلیان بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان اظهار داشت: در نظام اسلامی بر اساس اصل دوم قانون اساسی، ایران نظامی است که بر پایه ایمان به خدای یکتا و لزوم تسلیم در برابر حق بنیان نهاده شده است.

وی با بیان اینکه حاکمیت مطلق جهان و انسان از آن خداوند است تصریح کرد: خداوند انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته و این مهم خصیصه نظام الهی است.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه ارتباط نیروهای مسلح با مردم انکارناپذیر است ابراز داشت: هر چه دستگاه‎های قضایی ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند از اقتدار بیشتری برخوردار خواهند بود لذا باید اقتدار واقعی را از بطن جامعه جست‌و‌جو کرد.

فاضلیان با بیان اینکه در نظام اسلامی و الهی خدمت فی‎نفسه ارزشی ندارد متذکر شد: خدمتی ارزشمند است که در آن قصد قربت وجود داشته باشد و این مهم یکی از ویژگی‎های نظام الهی است.

وی با تاکید بر اینکه باید به مردم عشق ورزید و آنها را ولی نعمت دانست خاطر نشان کرد: شرط بیرون آمدن از آزمون‌های سخت الهی عشق ورزیدن به مردم و کمک به آنهاست.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه نباید مشکلات مردم کوچک دیده شود گفت: ما معتقد هستیم در سیستم قضایی یک پرونده ساده نیز برای یک خانواده اهمیت بالایی به لحاظ حیثیتی دارد لذا باید خوب درد مردم را فهمید و نسبت به حل مشکلات آنها گام برداشت.

فاضلیان با بیان اینکه قضات حق اشتباه کردن ندارند اظهار داشت: در رسیدگی پرونده‎ها باید دقت کنیم به دلیل اینکه اشتباه قاضی جبران‎ناپذیر است و جلوگیری از چنین اتفاقاتی مستلزم رسیدگی دقیق پرونده‎ها و احساس مسئولیت است.

وی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح تنها مرجع قضایی اختصاصی است بیان داشت: توجه به حقوق بیت‎المال، نظارت جدی بر جامعه و مبارزه با مفاسد داخل سازمان از جمله مسائلی است که باید همواره آن را مدنظر داشته باشیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول