اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آتش زدن پرچم ایران به تحریک دولتمردان آمریکا

خبرگزاری فارس:به دنبال جنگ روانی گسترده آمریکا علیه ایران در سراسر این کشور تظاهرات های خشونت باری علیه کشورمان ترتیب داده شد .پرچم های ایران در شهرهای آمریکا در اختیار تظاهرات کنندگان قرار می گیرد تا آنان در اعتراض به ایران این پرچم ها را آتش بزنند .

آتش زدن پرچم ایران به تحریک دولتمردان آمریکا

رخدادهای 23آبان 1358

چکیده

زلزله شدیدی بامداد امروز خراسان را لرزاند ، آخرین اخبار حاکی است 500نفر تاکنون در این زلزله جان باخته اند ، رهبر انقلاب در پیامی از مردم خواستند به کمک زلزله زدگان بشتابند ، امام همچنین به شورای انقلاب تاکید کردند « لازم است تمام سازمانها و نیروهای امدادی با هماهنگی به کمک بشتابند و برادران و خواهران خود را نجات دهند.»

خبر دیگر اینکه در جلسه 6ساعته دیشب شورای انقلاب که با شرکت 12تن از اعضای این شورا تشکیل شد تصمیم گرفته شد که مرزهای هوایی و دریایی ایران برای هواپیماها و کشتی های آمریکایی بسته شود. هاشمی رفسنجانی در این رابطه گفت : دنیا باید بداند که این عمل یک مقابله به مثل است و آمریکا قبلا این کار را در مورد ایران انجام داده است .

به دنبال تشدید معارضه میان ایران و آمریکا ناوهای این کشور عازم خلیج فارس شدند تا در یک مانور مشترک با انگلیس و استرالیا شرکت کنند .

به دنبال جنگ روانی گسترده آمریکا علیه ایران در سراسر این کشور تظاهرات های خشونت باری علیه کشورمان ترتیب داده شد .پرچم های ایران در شهرهای آمریکا در اختیار تظاهرات کنندگان قرار می گیرد تا آنان در اعتراض به ایران این پرچم ها را آتش بزنند .

زلزله شدید خراسان را لرزاند

ساعت 5و51دقیقه بامداد امروز زلزله شدیدی شهر مشهد و دیگر شهرهای جنوبی استان خراسان را به لرزه درآورد . در تماس با مسئولان پایگاه زلزله نگاری مشهد اعلام شد که مرکز زلزله شهرستان گناباد و قدرت آن 1/5ریشتر بوده است . (1)

گزارش های رسیده از مناطق زلزله زده جنوب خراسان حاکی است که در پی این زمین لرزه چندین روستای اطراف قاین ویران شده است . آخرین گزارشها نشان میدهد 500نفر بر اثر این زلزله جان باخته اند . (2)

به دنبال زلزله خراسان رهبر انقلاب در پیامی از ملت ایران خواستند به کمک زلزله زدگان خراسان بشتابند .(3)امام خمینی همچنین در پیام جداگانه ای به شورای انقلاب تاکید کردند :« لازم است تمام سازمانها و نیروهای امدادی با هماهنگی به کمک بشتابند و برادران و خواهران خود را نجات دهند. دستور به تمام سازمانها دهید به طور ضربتی عمل کنند، و هماهنگی را مراعات نمایند.»(4)

آسمان ایران برای هواپیماهای آمریکایی بسته شد

در جلسه 6ساعته دیشب شورای انقلاب که با شرکت 12تن از اعضای این شورا تشکیل شد تصمیم گرفته شد که مرزهای هوایی و دریایی ایران برای هواپیماها و کشتی های آمریکایی بسته شود. هاشمی رفسنجانی در پایان جلسه شورای انقلاب در گفتگو با خبرنگاران در باره رفراندوم قانون اساسی گفت : دوازدهمین روز محرم مصادف با یکشنبه 11آذر رفراندوم قانون اساسی برگزار خواهد شد .

در جلسه 6ساعته دیشب شورای انقلاب که با شرکت 12تن از اعضای این شورا تشکیل شد تصمیم گرفته شد که مرزهای هوایی و دریایی ایران برای هواپیماها و کشتی های آمریکایی بسته شود. هاشمی رفسنجانی در پایان جلسه شورای انقلاب در گفتگو با خبرنگاران در باره رفراندوم قانون اساسی گفت : دوازدهمین روز محرم مصادف با یکشنبه 11آذر رفراندوم قانون اساسی برگزار خواهد شد .

هاشمی در مورد اعزام هیئت به کردستان نیز گفت : دیگر هیئتی به شکل سابق به کردستان نمی رود . وی همچنین گفت : آیت الله بهشتی به عنوان نماینده شورای انقلاب در وزارت دادگستری انتخاب شده است ، دکتر بهشتی سمت نمایندگی شورای انقلاب در جهاد سازندگی را نیز بر عهده دارد .هاشمی در ادامه با اشاره به مصوبه مهم شورای انقلاب برای ممنوعیت ورود هواپیماهای آمریکایی به حریم هوایی ایران گفت : دنیا باید بداند که این عمل یک مقابله به مثل است و آمریکا قبلا این کار را در مورد ایران انجام داده است .

اعضای شورای انقلاب تا انتخابات ریاست جمهوری

شورای انقلاب تا انتخابات مجلس شورای ملی و انتخابات ریاست جمهوری کار خود را ادامه خواهد داد .حضرات آیات و حجج اسلام خامنه ای ، بهشتی ، باهنر ، هاشمی رفسنجانی ، موسوی اردبیلی ، مهدوی کنی و آقایان مهندس بازرگان ، شیبانی ، ابوالحسن بنی صدر ، علی اکبر معین فر ، صادق قطب زاده ، دکتر حبیبی و عزت الله سحابی اعضای شورای انقلاب را تشکیل می دهند.گفتنی است شورای انقلاب برای دو عضو دیگر نیز تصمیم خواهد گرفت . (5)

به دنبال تشدید معارضه میان ایران و آمریکا ناوهای این کشور عازم خلیج فارس شدند تا در یک مانور مشترک با انگلیس و استرالیا شرکت کنند . یک سخنگوی نظامی آمریکا اعلام کرد این مانور ربطی به معارضه ایران و آمریکا ندارد ، وی گفت : به دنبال سنجش قابلیت دفاع ناوگان غرب از کشتیهای تجاری و نفتکشها در یک منطقه حساس جهان هستیم.

مانور نظامی مشترک آمریکا ، انگلیس و استرالیا در خلیج فارس

به دنبال تشدید معارضه میان ایران و آمریکا ناوهای این کشور عازم خلیج فارس شدند تا در یک مانور مشترک با انگلیس و استرالیا شرکت کنند . یک سخنگوی نظامی آمریکا اعلام کرد این مانور ربطی به معارضه ایران و آمریکا ندارد ، وی گفت : به دنبال سنجش قابلیت دفاع ناوگان غرب از کشتیهای تجاری و نفتکشها در یک منطقه حساس جهان هستیم .(6)

آتش زدن پرچم ایران به تحریک دولتمردان آمریکا

به دنبال جنگ روانی گسترده آمریکا علیه ایران در سراسر این کشور تظاهرات های خشونت باری علیه کشورمان ترتیب داده شد .پرچم های ایران در شهرهای آمریکا در اختیار تظاهرات کنندگان قرار می گیرد تا آنان در اعتراض به ایران این پرچم ها را آتش بزنند .در همین حال چهار دانشجوی ایرانی که از جمعه گذشته به اتهام تلاش برای ربودن فرماندار مینه سوتا بازداشت شده بودند به دلیل نبود دلایل کافی برای اثبات این اتهام آزاد شدند . (7)

در سالهای گذشته عده ای امت حزب الله را به این متهم کرده اند که با آتش زدن پرچم آمریکا به ملت این کشور توهین کرده و مقدس ترین مقدسات آمریکا را مورد هتک قرار داده اند ، این اتهام در حالی مطرح می شود که آتش زدن پرچم ایران در آمریکا از همان اول انقلاب از سوی سردمداران این کشور ترغیب و مورد تشویق قرار گرفته و ملت ایران در اقدامی در خور تحسین دست به مقابله به مثل زده و عداوت های دولتمردان آمریکایی را با آتش زدن پرچم این کشور پاسخ داد .

حمله به پاسگاه پاتاق و شهادت یک جوانمرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قصر شیرین و ناحیه ژاندارمری کرمانشاه گزارش داد که بعد از ظهر پریروز 200نفر از مهاجمین به پاسگاه پاتاق حمله کردند . پاسداران کرند و همچنین ماموران ژاندارمری پاسگاه مذکور حمله مهاجمین را دفع کردند و در این درگیری یک نفر از جوانمردان پاسگاه مذکور به شهادت رسید و 2نفر نیز مجروح شدند . (8)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 23آبان 1358، صفحه 1

2- اطلاعات ، 24آبان 1358، صفحه 1

3- صحیفه امام ، جلد 11، صفحه 46

4- صحیفه امام ، جلد 11، صفحه 47

5- اطلاعات ، 23آبان 1358، صفحه 1و2

6- اطلاعات ، 24آبان 1358، صفحه 12

7- اطلاعات ، 23آبان 1358، صفحه 12، در سالهای گذشته عده ای امت حزب الله را به این متهم کرده اند که با آتش زدن پرچم آمریکا به ملت این کشور توهین کرده و مقدس ترین مقدسات آمریکا را مورد هتک قرار داده اند ، این اتهام در حالی مطرح می شود که آتش زدن پرچم ایران در آمریکا از همان اول انقلاب از سوی سردمداران این کشور ترغیب و مورد تشویق قرار گرفته و ملت ایران در اقدامی در خور تحسین دست به مقابله به مثل زده و عداوت های دولتمردان آمریکایی را با آتش زدن پرچم این کشور پاسخ داد .

8- اطلاعات ، 23آبان 1358، صفحه 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول