اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی:/2

شجاعت و رشادت نسل امروز کمتر از نسل دوران دفاع مقدس نیست

خبرگزاری فارس: فرمانده لشگر عاشورای آذربایجان شرقی گفت: نسل امروز ما در دلاوری، شجاعت و رشادت کمتر از نسل دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب ندارد.

شجاعت و رشادت نسل امروز کمتر از نسل دوران دفاع مقدس نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار علی اکبر پور‌جمشیدیان در یادواره شهدای شمال غرب کشور در اردبیل اظهار داشت: در یک تجربه واقعی و حرکت عظیم نمونه‌ای از شجاعت و ولایت‌مداری نسل امروز را در عملیات رزمندگان تیپ حضرت عباس (ع) علیه گروهک پژاک و منافقان در جهنم‌دره‌سی شاهد بودیم که نسل سوم و چهارم انقلاب با غیرت و شجاعت در این عرصه حاضر شده و همچون رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی جان در طبق اخلاص گذاشتند.

وی به شرایط سخت مقابله با گروهک‌های منافقان در مناطق شمال غرب کشور و ایستادگی رزمندگان در پاکسازی این منطقه از لوث ایادی کفر اشاره کرد و یادآور شد: ما در این عملیات برای حفظ امنیت و آرامش مرز‌نشینان همچون جنگ هشت ساله شهدایی را تقدیم کردیم و این حقیقت به اثبات رسید که نسل جوان و نوجوان ما امروز با روحیه انقلابی کمتر از شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی ندارند.

فرمانده لشکر عاشورای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ما با مشاهده این دلاور‌مردی‌ها و جانفشانی‌ها احساس می‌کردیم خون باکری‌ها در رگ آنهاست که این چنین غیرتمندانه در برابر گروه‌های منافقین و ضد انقلاب ایستادند و منطقه یاد شده را امروز به امن‌ترین منطقه در تردد راحت اهالی و مرزنشینان تبدیل کردند.

پور‌جمشیدیان گفت: همانگونه که ملت ما در تمام صحنه‌ها سربلند بیرون آمده امیدواریم مسئولان ما نیز از این بوته امتحان سربلند بیرون آیند و اطاعت‌پذیری محض خود را از ولایت فقیه، راه آرمانی شهدا و امام به نمایش بگذارند.

تحمل گرانی‌های امروز کمتر از جان فدا کردن در جنگ هشت ساله نیست

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ملت ما امروز تمام فشارهای اقتصادی و ناملایمتی‌های روزگار را سپری می‌کنند و گرانی‌ها را به جان می‌خرند و همچون شهدایی که جان داده‌اند، ذره‌ای از اصول خود تنزل نخواهند کرد.

این فرمانده سپاه بیان داشت: همانگونه که شهدا از جان گذشتند مردم ما نیز باید از نان و برخی اقلام غیر‌ضرور که گران به نظر می‌رسد، بگذرند و اجازه دهند این کشور همچنان روی پای خود ایستاده و جبهه تحریم را نیز ناکار‌آمد کند.

پور‌جمشیدیان مصداق روشن از این ایستادگی ملت را حضور آنها در راهپیمایی 22 بهمن امسال توصیف کرد و افزود: این راهپیمایی نشان داد که مردم ما همچنان در صحنه هستند.

وی با اشاره به فراوانی عملیات‌ها در فصل زمستان نظیر خیبر، بدر، کربلای 4 و 5، بیت‌المقدس 2 و 3، والفجر 8 و ... تصریح کرد: به دلیل شرایط خاصی که ما در دوران دفاع مقدس داشتیم که با محدودیت نیرو و تجهیزات روبرو بوده و آمادگی مقابله با استکبار را نداشتیم، اما نیروهای ما به سرعت دست تجاوز‌کاران را از این سرزمین کوتاه کردند و با هجوم گسترده به نیروهای جبهه کفر ثابت کردند که این ملت بالاتر از اسلحه، توپ و تانک از قدرت ایمان برخوردار است.

فرمانده لشکر عاشورای آذربایجان شرقی ادامه داد: دشمن با 12 لشکر زرهی و پشتیبانی غرب و شرق در این جنگ حاضر شده بود تا جمهوری اسلامی نوپا را به مرز سقوط برساند، اما تمام طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های غرب و شرق و عرب مرتجع در حمایت از صدام کافر همه بی‌حاصل بود، چرا که این ملت در جنگ هشت ساله نمایشی از قدرت و صلابت ایمانی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پور‌جمشیدیان در پایان سخنان با برشمردن برجستگی عملیات‌های دوران دفاع مقدس ابراز داشت: یکی از این برجستگی‌ها که در تاریخ جنگ‌های دنیا بی‌نظیر است، عملیات در شب است که رزمندگان سپاه اسلام به خوبی آن را انجام داده، به طوری که سراغی از آن را حتی در جنگ جهانی اول و دوم سراغ نداریم.

انتهای پیام/62001/ب40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول