اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌های بومی در دانشگاه پیام‌نور بیرجند

مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه پیام نور بیرجند گفت: برای نخستین بار جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌های بومی و محلی در دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌های بومی در دانشگاه پیام‌نور بیرجند

ناصر زردی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: به منظور احیا و ترویج بازی‌های بومی محلی که ریشه در فرهنگ و باورهای دینی ما دارد برای نخستین ‌بار جشنواره بازی‌های بومی محلی در دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه این جشنواره به مناسبت گرامیداشت هفته معلم برگزار می‌شود افزود: در این جشنواره 10 واحد دانشگاه پیام نور استان اعلام آمادگی کرده‌اند که بیش از 150 ورزشکار در قالب بیش از 30 تیم ورزشی در مسابقات این جشنواره ورزشی شرکت می‌کنند.

مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه پیام نور بیرجند‌ به رشته‌های ورزشی این جشنواره اشاره کرد و گفت: ورزشکاران در رشته‌های بومی محلی دال پلان، هفت‌سنگ و طناب‌کشی درروزهای 12 و 13 اردیبهشت‌ماه جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

زردی ابراز داشت: مراسم افتتاح این جشنواره روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ‌ماه در سالن ورزشی دانشگاه پیام نور بیرجند با حضور مسئولان استانی با اجرای برنامه‌های فرهنگی، موسیقی و بازی‌های محلی استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین‌بار در دانشگاه برگزار می‌شود، متذکر شد: دانشجویان اطلاعات کافی در مورد داوری و انجام ورزش‌های سنتی مسابقات این جشنواره را نداشتند که یک دوره کارگاه آموزش داوری بازی‌های دال پلان، هفت‌سنگ و طناب‌کشی توسط علیرضا چاجی از کارشناسان بازی‌های بومی محلی استان برگزار شد.

انتهای پیام/69014/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول