اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ رئیس جمهور:

ایران باید ساخته شود / تمام زوج‌های جوان باید صاحب خانه شوند

رئیس جمهور گفت: ایران باید ساخته شود و توانمند در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی باشد که بتواند این بار سنگین را بردارد و اگر بهترین پیام‌ها را مخابره کنیم، اما کشور عقب‌مانده‌ای باشیم، پیام ما تاثیر ندارد.

ایران باید ساخته شود / تمام زوج‌های جوان باید صاحب خانه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از کارخانه ذغال‌سنگ کوهبنان با قدردانی از مدیران میدکو اظهار داشت: مردم کرمان به نجابت، رافت، تلاش و سختکوشی مشهور هستند.

وی ابراز داشت: مردم کرمان دارای ایمان مستحکم، اندیشه بلند و اراده قوی و تلاش هستند و پیگیری برای استقلال، عزت و پیشرفت ایران جزو ذات مردم کرمان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه وجود آنها برای ایران و اسلام ناب موجب برکت بوده است، تصریح کرد: کرمان، انسان‌های بزرگ، شایسته، عالمان، عارفان، مجاهدان، جانبازان و خادمان و تلاشگران فراوانی را تربیت و به ایران و جامعه بشری تقدیم کرده است.

احمدی‌نژاد افزود: پروژه‌های خوبی امروز در کرمان به بهره‌برداری رسید که شامل جاده، مسکن مهر و کارخانه است.

وی گفت: یادمان نرفته چند سال قبل اصلاح جاده ترانزیتی کرمان بندرعباس که از خواسته‌های مردم بود که به همت همکاران با هزینه کم 540 کیلومتر دوبانده شده است.

رئیس جمهور بیان کرد: حدود 140 کیلومتر از مسیر بندرعباس به سمت شمال و غرب کشور کوتاه شده و جاده‌ها دو بانده و یا آزادراه است که فاصله‌ها کوتاه شد و 110 هزار لیتر مصرف انرژی خودروهای عبوری در روز کاهش یافت.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه بار بازسازی بم بر دوش دولت نهم بود، عنوان کرد: 70 هزار مسکن در بم احداث شد و در جنوب کرمان 50 هزار خانه جایگزین کپر شد و هنوز هم مانده است.

وی افزود: هر چند تعداد مسکن از تعداد خانواده‌ها بالاتر رفته است، اما هنوز هم مسکن کم داریم و امیدواریم روزی برسد که ایرانی‌ها بهترین مسکن را داشته باشند و باید همچنان خانه بسازیم.

مقام عالی دولت ابراز داشت: تمام دختران و پسران باید بعد از ازدواج یک مسکن مناسب در اختیارشان قرار گیرد و مشکل مسکن، تولید و اشتغال را باید برطرف کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی کارخانه ذغال‌سنگ کوهبنان گفت: خودباوری و دانش ساخت کارخانه از ساخت کارخانه مهم‌تر بود که اکنون این اتفاق روی داده است.

وی اذعان داشت: در حالی که در ابتدای کار دولت تولید کک در کشور به صفر رسیده بود، اما طی این سال‌ها کارخانه‌ها را احیا کردیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بارها به ملت عرض کرده‌ام که باید ایران را بسازیم، خاطر نشان کرد: یک مکتب و یک آرمان زمانی می‌تواند، جاری حاکم و محقق شود که یک ملت فرهیخته پشت آن قرار گیرد و پشت آن بایستد.

وی عنوان کرد: بیان ساختن ایران ترویج یک اندیشه ناسیونالیستی و خودخواهی و خودبرتربینی نیست، بلکه شکر نعمت و ذکر مسئولیت است.

رئیس جمهور ابراز داشت: اندیشه‌ای که توسط ملت پذیرفته نشود، دفن می‌شود و باور ما این است که ملتی که در تاریخ صیقل خورده است و مسئولیت حاکم کردن عدالت را در دنیا دارد، ملت ایران است.

احمدی‌نژاد با اشاره به سفر به بیش از 100 کشور دنیا تصریح کرد: با مسئولان و دانشگاهیان صحبت کرده‌ام و بیشتر آنها به اتفاق اذعان دارند که ایران می‌تواند دیوار سیاه شب را بشکند و راه را به سوی خورشید باز کند.

وی بیان کرد: هیچ یک از کشورهای دنیا نمی‌تواند، ارزش‌های انسانی را حاکم کند، اما ملت ایران پیشقراول ارزش‌هایی مانند تعظیم و کرامت انسان، آزادی، عدالت، توحید و پاکی در جهان است.

رئیس جمهور گفت: ایران نمونه‌ای از کل دنیا است و با اقوام مختلف و ظرفیت بزرگی که دارد، می‌تواند، تمام خرده‌فرهنگ‌ها را در خود هضم کند.

احمدی‌نژاد ابراز داشت: فردوسی بزرگ بود، برای اینکه این هویت را در ایرانیان زنده کرد که شما باید پرچمدار باشید.

وی افزود: ایران باید ساخته شود و توانمند در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی باشد که بتواند این بار سنگین را بردارد و اگر بهترین پیام‌ها را مخابره کنیم، اما کشور عقب‌مانده‌ای باشیم، پیام ما تاثیر ندارد.

این مسئول بیان داشت: ما باید پا را روی زمین خودمان بگذاریم و نقطه اتکا ما باید منابع بومی ما مانند معادن و زمین کشاورزی باشد و دیگران هم باید پا بگذارند روی داشته‌های خود و بعد نیازها را با هم مبادله می‌کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه باید نگاه‌ها را عوض کنیم، تصریح کرد: اگر خدایی نکرده در ذهن بعضی بیاید، هدف از انقلاب و جمهوری اسلامی این است یک عده‌ای به قدرت برسند که این امر نقطه سقوط است.

وی با بیان اینکه انقلاب برای پیشرفت کشور، آبادانی، عزت، پیشبرد فرهنگ ناب، پاکی و اخلاق شکل گرفت، اظهار داشت: این مسئولیت‌ها امانت الهی و امانت مردم در دست ما است.

انتهای پیام/80019/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول