اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/۴۸

اعتراض برخی جوانان افغان به سیاست‌های قوم‌گرایانه «اشرف‎غنی احمدزی»

«احمدزی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حمایت عده‏‎ای از جوانان حزب «وحدت اسلامی» به رهبری «کریم خلیلی» معاون کنونی ریاست جمهوری این کشور را به دلیل آنچه سیاست‌های قوم‌گرایانه وی نامیدند، از دست داد.

اعتراض برخی جوانان افغان به سیاست‌های قوم‌گرایانه «اشرف‎غنی احمدزی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، عده‎ای از جوانان حزب اسلامی افغانستان روز گذشته با انتشار نامه‎ای اعتراضی به رسانه‎ها حمایت خود را از نامزدی «اشرف‎غنی احمدزی» نامزد ریاست جمهوری افغانستان پس گرفتند.

در این نامه اعتراضی آمده است که اشرف غنی احمدزی فردی «قومگرا» است و اگر به قدرت برسد قوم‌گرایی در افغانستان گسترش خواهد یافت.

بر مبنای این نامه، جوانان حزب وحدت اسلامی افغانستان با فعالیت در ستاد انتخاباتی اشرف غنی احمدزی شخصیت وی را درک کرده و این شخص را برای آینده افغانستان مفید ارزیابی نکردند.

در این اعتراض، جوانان حزب وحدت اسلامی علت دیگر پس گرفتن حمایت خود را از این نامزد ریاست جمهوری، پیوستن برخی از اشخاص به تیم وی عنوان کرده‎اند.

بر اساس اطلاعات این منبع، پیوستن افرادی که به ملت افغانستان توهین کرده‌اند برای دولت آینده افغانستان مفید نیست، بلکه در صورت پیروزی این نامزد آن‎ها دست به اقدامات بزرگی علیه برخی از اقوام افغانستان خواهند زد.

این جوانان یکی دیگر از دلایل پس گرفتن حمایت خود از نامزدی اشرف‌غنی احمدزی را عدم سلامتی جسمی وی عنوان کرده‎اند.

این جوانان در نامه خود، وضعیت جسمانی اشرف‌غنی احمدزی را نگران کننده خوانده‎اند.

همچنین آنان اشرف غنی احمدزی را به دست داشتن در بحران‎های منطقه «بهسود» ولایت «میدان وردک» در جنوب افغانستان به عنوان عنصر مشکوک ذکر کردند.

به اعتقاد آنان، تاکنون اشرف غنی احمدزی با فعالیت‎های خود تردیدها مبنی بر حمایت وی از قوم «کوچی»‎ را بر ضد قوم «هزاره» این کشور را افزایش داده است.

با گذشت بیش از 20 روز از آغاز رقابت‌های انتخاباتی در افغانستان این نخستین جمعی است که از تیم اشرف غنی احمدزی جدا شده‎ است.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 16 فروردین سال آینده برگزار شود که در آن 11 نامزد ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول