اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عملکرد ناموفق سازمان‌های امنیتی در مکزیک

بر اساس تحقیقات انجام شده در بین مقامات محلی، فدرالی، پلیس ایالتی، وزرا و قضات مکزیک بیش از 42 هزار نفر از این مقامات در بازرسی‌های امنیتی ناموفق عمل کرده‌اند.

عملکرد ناموفق سازمان‌های امنیتی در مکزیک

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، بر اساس گزارش منتشر شده توسط سازمان‌های غیر دولتی دارای هدف مشترک، ده‌ها هزار نفر از مقامات مکزیکی علی‌رغم داشتن تجربه شکست در طرح‌های بازرسی‌های امنیتی این کشور در پست خود باقی مانده‌اند.

بر طبق آمار منتشر شده توسط سازمان‌های غیر دولتی (NGO)، تحقیقات فدرالی، ایالتی و محلی در مورد سازمان‌های امنیتی نشان می‌دهد که 42 هزار و 214 نفر از اعضای سازمان‌های امنیتی و وزارت دادگستری در سراسر مکزیک با وجود داشتن نوعی از شکست در اجرای طرح‌های بازرسی‌های امنیتی هنوز در پست خود باقی مانده‌اند.

این بررسی در سطح محلی، فدرالی و پلیس ایالتی، وزرا، قضات، محققان، تحلیلگران قانونی و حتی کارکنان اداری که به اطلاعات خصوصی افراد دسترسی دارند صورت گرفته است.

«ماریا النا موررا» رئیس سازمان‌های غیر دولتی دارای هدف مشترک در مکزیک طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: از بین مقامات مکزیکی که در اجرای طرح‌های بازرسی‌های امنیتی در این کشور شکست خورده‌اند 3 هزار و 516 نفر متعلق به سازمان‌های فدرالی، 20 هزار و 521 نفر مربوط به شرکت‌های دولتی و 18 هزار و 177 نفر به سازمان‌های محلی (شهرداری ها) تعلق داشتند.

«موررا» افزود: مقامات مکزیکی در موقعیت‌هایی قرار دارند که به طور واضح مشخص نیست چه عاملی باعث خروج آن‌ها از سمتشان خواهد شد و آن‌ها همچنین درک درستی از روند کاری خود ندارند.

گزارش‌های سازمان‌های غیر دولتی دارای هدف مشترک در مکزیک نشان می‌دهد که هیچ یک از 32 سازمان امنیتی ایالتی در این کشور به دلیل داشتن عملکردی مناسب رتبه‌ای مثبت دریافت نکرده‌اند.

در دوران ریاست جمهوری «فیلیپه کالدرون» رئیس جمهور سابق مکزیک زمانی که باندهای قاچاق مواد مخدر و سازمان‌های جنایی در سازمان‌های امنیتی دولتی این کشور نفوذ یافتند، بازرسی‌های امنیتی افزایش یافت.

تحقیق انجام گرفته توسط سازمان‌های غیر دولتی دارای هدف مشترک در شرایطی صورت گرفت که مکزیک به علت ناپدید شدن 43 دانش‌آموز مدرسه «آیوتسیناپا» در 26 سپتامبر سال جاری ( 4 مهر 93) در بدترین شرایط سیاسی در طول تاریخ این کشور به سر می‌برد؛ در آن روز پلیس محلی شهر «ایگوآلا» در ایالت «گررو» به چندین اتوبوسی که دانش‌آموزان مدرسه «آیوتسیناپا» در آن بودند شلیک کرد و موجب کشته شدن 3 دانش‌آموز و 3 فرد عادی شد؛ سپس به گفته مقامات، در این حادثه که شهردار شهر «ایگوآلا» نیز در آن دخیل بوده پلیس 43 دانش‌آموز این مدرسه را بازداشت و به باندهای قاچاق مواد مخدر تحویل دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول