اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رصد هوشمند تغییر کاربری غیرمجاز اراضی باغی و کشاورزی در البرز

استاندار البرز گفت: یک طرح دانش بنیان کشاورزی به منظور رصد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و همچنین پایش اراضی زراعی و باغی برای بهره وری حداکثری، رونمایی می‌شود.

رصد هوشمند تغییر کاربری غیرمجاز اراضی باغی و کشاورزی در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، صبح امروز در جمع خبرنگاران، از اجرای طرح دانش بنیان کشاورزی به منظور حمایت از اراضی ملی خبر داد و گفت: این طرح و ایده از سوی رییس جهاد کشاورزی استان البرز پیشنهاد شده و یک شرکت دانش بنیان مطالعات لازم را برای تحقق در خصوص ابعاد مختلف آن انجام داده است.

استاندار البرز ادامه داد: بر این اساس جوانان نخبه البرزی که از دانشگاه‌های معتبر کشور فارغ التحصیل شده اند به کمک حفظ و حراست از اراضی ارزشمند کشاورزی البرز و کشور آمده اند.

وی افزود: اکنون از طرح این جوانان نخبه استان که به پیشنهاد رییس جهاد کشاورزی استان تهیه شده حمایت لازم را خواهم داشت و برای رونمایی و بهره برداری از آن نیز شخصا حضور خواهم یافت.

استاندار البرز گفت: سامانه پایش هوشمند کشاورزی از طریق تصاویر ماهواره ای، علاوه بر رصد هوشمند تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مطالعه علمی بر اساس اقلیم استان و سراسر کشور را برای بهره وری حداکثری از اراضی باغی و زراعی ارائه خواهد داد.

وی افزود: البرز علی رغم مساحت محدود، رتبه برتر بسیاری از محصولات باغی و سبزی و صیفی ات را در کشور دارد و از صادر کنندگان برتر ملی نیز در این زمینه محسوب می شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول