اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

بازگشایی غار سهولان بعد از دو سال/بازدید بیش از 43 هزار مسافر از جاذبه‌های مهاباد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: غار آبی سهولان این شهر پس از ۲ سال تعطیلی به علت شیوع کرونا، از نوروز امسال بازگشایی و پذیرای گردشگران نوروزی است.

بازگشایی غار سهولان بعد از  دو سال/بازدید بیش از 43 هزار مسافر از جاذبه‌های مهاباد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، ناصر صدفی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد اظهار داشت: غار آبی سهولان مهاباد پس از ۲ سال تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال با همت فرماندار و نماینده مجلس، بخشداری و اداره محیط‌ زیست این شهرستان از روز اول فروردین ماه ۱۴۰۱ همه روزه آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی و همشهریان است.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از این غار آبی بازدید کرده‌اند گفت: غار آبی و تاریخی سهولان یکی از مهمترین و کم نظیرترین غارهای طبیعی کشور و از شگفت انگیزترین جلوه های طبیعت زیبای آذربایجان غربی به شمار می رود که نوروز امسال برای پذیرایی ویژه از گردشگران ساماندهی شده است.

 صدفی بیان کرد: همچنین با همکاری دهیاری روستای سهولان، محوطه ورودی این غار با احداث آلاچیق و مکان برپایی چادر برای اسکان مسافران و گردشگران آماده شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد از بازدید بیش از ۴۳ هزار و ۱۳۹ گردشگر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان مهاباد و ضریب اشغال ۱۰۰ درصدی مراکز اقامتی خبر داد و گفت: شهرستان مهاباد پنج هتل، یک هتل‌ آپارتمان، چهار مهمان‌پذیر و سه واحد بوم‌گردی آماده پذیرایی از مسافران دارد هستند که در این مدت ضریب اشغال آنها ۱۰۰ درصد بوده است.

وی افزود: این مراکز اقامتی دارای ۲۰۶ اتاق و ۳۱ سوئیت با ۵۶۴ تخت اقامتی هستند که در سه روز گذشته نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ نفر در این مراکز اقامت داشتند.

صدفی ادامه داد: در سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی میزان اقامت و مسافران نوروزی بسیار پایین بوده به گونه‌ای که امسال شاهد افزایش بیش از ۷۰ درصدی اقامت در مراکز اقامتی مهاباد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول