اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حادثه تلخی که به فرصت تبدیل شد/ ترکمنچای چطور رقیب تبریز و میانه در تکواندو شد

حادثه تلخی که 10 سال پیش برای تکواندو ترکمنچای رخ داد، فرصتی برای احیای مجدد این رشته گردید.

حادثه تلخی که به فرصت تبدیل شد/ ترکمنچای چطور رقیب تبریز و میانه در تکواندو شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تقریبا ‌20 سال پیش رشته ورزشی تکواندو در شهرترکمنچای استان آذربایجان‌شرقی شروع به فعالیت کرد.

بنیان‌گذار تکواندو شهر ترکمنچای عسگر ساسانی توانست بسیاری از‌ خردسالان‌، نوجوانان و جوانان شهر را در این رشته پرورش داده و علم و ادب ورزشی را به آنان  آموزش دهد.

درسال 88 پس از پایان مسابقات کشوری در مسیر برگشت و در جاده تهران - تبریز با سانحه دلخراش تصادف تکواندو استان آذربایجان‌شرقی عزادار شد. استاد ساسانی و 3 تن از شاگردانش نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند و این حادثه باعث شد تکواندو این منطقه برای مدتی سقوط کند.

در سال 95، علیرضا شکوری قهرمان تکواندو کشورمان از شهرستان میانه با وساطت ورزش دوستان‌ شهر ترکمنچای پا پیش گذاشته و آمادگی خود برای مربیگری در شهر ترکمنچای  در باشگاه قوجالو را پذیرفتند.

وی که خود صاحب مدال‌های بسیاری در این عرصه ورزشی‌ از کشوری گرفته تا ‌آسیایی و جهانی، از همان تمرین‌های اولیه تمرکز خود را بر قهرمانی کردن شاگردانش در باشگاه قوجالو کرده و حدود 30 ماه از تمرین‌های باشگاه قوجالو می‌گذشت که این نهال شکوفه باران شده و  شاگردان استاد شکوری توانسته‌اند که ده‌ها مقام اول و دوم و سوم استانی را کسب کنند.

با همت‌ شکوری و اداره تربیت بدنی ترکمنچای‌ بعد از مدت‌ها هیات تکواندو ترکمنچای را تاسیس ‌‌و این خود قدمی بزرگ به سوی  موفقیت در این رشته ورزشی خواهد بود.

محمدی دبیر ‌هیات تکواندو شهرترکمنچای در این مورد گفت: جا دارد از زحمات باارزش استاد شکوری قدردانی کرده و مراتب سپاس خود را اعلام کنم و امیدواریم  که بچه‌های تکواندو کار شهر ترکمنچای روز به روز پیشرفت کرده و مدال های آسیایی و جهانی رو رقم بزنند.

حالا تکواندو ترکمنچای رقیبی برای تبریز و میانه بوده و حتی در مسابقات رده خردسالان آذربایجان شرقی، شاگردان شکوری درخشان ظاهر شده و بیشترین مدال طلا را کسب کردند.

انتهای پیام/60017/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول