اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کاهش بیماری کرونا دستاورد بزرگ طرح شهید سلیمانی

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با رویکرد محله محور و مبتنی بر برنامه هرخانه یک پایگاه سلامت در کشور در حال اجرا است و تا کنون دستاوردهای بسیار خوبی از جمله کاهش مبتلایان کرونا را در شهرستان بناب به داشته است.

کاهش بیماری کرونا  دستاورد بزرگ طرح شهید سلیمانی

خبرگزاری فارس- جاوید بنابیان:  طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در حالی در هفته های اخیر با همکاری مشترک وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست که کارشناسان این عرصه معتقدند با اجرای صحیح و پیوسته این طرح و همچنین تعامل مطلوب میان دستگاه های مختلف می‌توان گامی اساسی در راستای کاهش مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین قطع زنجیره کرونا در کشور برداشت.

برای اجرای همین طرح این روزها روحیه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به الگویی برای مقابله با کووید19 در شهرستان بناب تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه های خودجوش مردمی گرفته تا ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف در کنار دست اندرکاران حوزه سلامت قرار گرفته اند به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی با این ویروس منحوس در جای جای کشور دیده می شود.

امیدآفرینی در میان مردم دستاور طرح شهید سلیمانی

فرماندار بناب گفت: شهرستان بناب با اجرای طرح شهید سلیمانی موفقیت های خوبی در مقابله با کرونا کسب کرد.

شهریار فتحی در رابطه با طرح شهید سلیمانی گفت: شهرستان بناب با اجرای طرح شهید سلیمانی در روستاها و محلات مختلف شهرستان با محوریت خانواده‌ها جزو اولین شهرستان‌هایی بود که اقدامات تأثیرگذاری انجام داد و موفقیت‌های خوبی نیز در این زمینه به دست آورد.

 

همکاری بیش از 1100 بسیجی برای مهار کرونا در شهرستان بناب

فرمانده سپاه ناحیه بناب با اشاره به اجرای کیفی طرح شهید سلیمانی در این شهرستان گفت: بعد از ابلاغ سراسری فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر مشایعت و همراه سازی متولیان در کنار بیماران کرونایی و خانواده‌های آنها، بسیجیان و سپاه ناحیه بناب موظف به انجام غربالگری حضوری در سطح شهرستان و روستاها شد.

 یحیی حیدری افزود: در اجرای این طرح بیش از یک هزار و 100 بسیجی در قالب تیم های رصد و پایش در اجرای طرح شهید سلیمانی همکاری کردند.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه بناب از زمان ابلاغ این طرح 850 بسته معیشتی در قالب کمک مؤمنانه به خانواده‌های نیازمند درگیر به ویروس کرونا اهدا شده است که جا دارد از خیرین بزرگوار شهرستان و واحدهای تولیدی بابت همکاری‌های صمیمانه با قرارگاه تقدیر و تشکر کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: با اجرای محله محور این طرح می‌توان در شناسایی، پایش و قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا اقدامات مؤثری داشته باشیم.

 

غربالگری 51 هزار نفر ظرف 43 روز در شهرستان بناب

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب می‌گوید: به اعتقاد بنده در طی سالیان اخیر در قالب طرح های بهداشتی در سطح کشور عملکرد شاهکارانه‌ای را در کشور شاهد بوده‌ایم که یکی اجرای طرح فلج اطفال بود که با ورود بسیج به صحنه سلامت توانستیم در ظرف یک هفته فلج اطفال را در کشور ریشه کن کنیم و عملکردی مثال زدنی را ارائه کنیم، بطوری که سازمان‌های جهانی از این طرح الگوبرداری کردند و طرح دوم اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا بود.

علی نیّرپور با بیان اینکه در اجرای طرح شهید سلیمانی که با تلاش های سپاه ناحیه بناب و همکاری فرماندار محترم صورت گرفت، 51 هزار غربالگری ظرف 43 روز با مساعدت سپاه ناحیه بناب انجام شد؛ گفت: از این تعداد 328 نفر به عنوان بیمار شناسایی شده اند که 63 نفر از آنها به بیمارستان ارجاع داده شدند که در نوع خود عملکرد قابل قبولی است.

به گفته وی، با اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج از بیش از یک هزار واحد صنفی بازدید بعمل آمده است.

با این اوصاف، انتظار می‌رود با تداوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و صنف‌های مختلف و پرهیز از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی شاهد قطع زنجیره کرونا در شهرستان بناب و سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/60004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول