اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

محبوب‌ترین اسامی دختر و پسر در بین بوشهری‌ها کدامند؟

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر آماری 6 ماهه را از بیشترین فراوانی نام‌ها در استان اعلام کرد.

محبوب‌ترین اسامی دختر و پسر در بین بوشهری‌ها کدامند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسکندر پاسالار در گفتگو با خبرنگاران به بیشترین فراوانی نام‌ها در استان اشاره کرد و افزود: نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، رستا و فاطمه زهرا بیشترین فروانی نام در استان را طی شش ماه امسال به خود اختصاص داده‌اند که برای نام فاطمه ۲۰۹ مورد، زهرا ۹۱ مورد، زینب ۷۹ مورد، رستا ۷۳ مورد و فاطمه زهرا ۴۹ مورد ثبت شده است. 

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص فروانی اسامی پسران نیز گفت: نام‌های محمد با ۱۳۰ مورد، حسین با ۱۱۹ مورد، علی با ۱۱۳ مورد، امیرعلی با ۸۹ مورد و امیرحسین با ۷۶ مورد دارای بیشترین فراوانی در نیمه نخست امسال هستند.

وی از ثبت ۶ هزارو ۸۷۸ ولادت طی شش ماه امسال دراستان خبر داد و اظهار داشت: طی این مدت در هر شبانه روز به طور متوسط ۳۷ واقعه ولادت در استان ثبت شده است. 

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با تاکید بر اینکه در شش ماهه امسال ۶ هزار و ۸۷۸ ولادت در استان به ثبت رسیده است، عنوان داشت: در این مدت شاهد کاهش ۱۰.۵ درصدی ثبت ولادت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان بودیم. 

وی ادامه داد: از کل ولادتهای ثبت شده سه هزار و ۵۳۱ نفر پسر و سه هزار و ۳۴۷ نفر دختر بوده‌اند و در مجموع به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ پسر متولد شده است. 

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده در کشور ۲۹.۴ سال و در استان ۲۹.۸ سال است که شهرستان جم با میانگین سن ۳۰.۳ سال و تنگستان با میانگین سن ۲۸.۵ سال به ترتیب بیشترین و کمترین میانگین سن را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده اند. 

پاسالار اضافه کرد: ۴۲ درصد از نوزادان در فاصله پنج سال اول زندگی زوجین، ۳۰.۳ درصد در فاصله ۶ تا ۱۰ سال و ۲۶.۲ درصد در بیشتر از ۱۰ سال از شروع زندگی زوجین متولد شده اند. 

وی با اعلام اینکه در این مدت تعداد ۱۰۸ واقعه دو قلوزایی در استان بوشهر به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بوشهر با ۴۰ واقعه و دشتستان با ۲۵ واقعه بیشترین تعداد دوقلوزایی را داشته و همچنین یک واقعه سه قلوزایی نیز در این مدت در بوشهر به ثبت رسیده است. 

پاسالار در خصوص واقعه وفات نیز گفت: در این مدت سه هزار و ۶۳۶ واقعه فوت در استان بوشهر به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اضافه کرد: ۱.۲ درصد از فوت‌های ثبت شده کشور در نیمه نخست امسال در استان بوشهر به ثبت رسیده است که ۷۴ درصد از کل وفات‌های ثبت شده در نقاط شهری و ۲۶ درصد در مناطق روستایی هستند. 

وی گفت: بیشترین وفات ثبت شده با ۲۹.۲ درصد به ترتیب مربوط به شهرستان‌های دشتستان، ۲۳.۱ درصد بوشهر، ۱۰.۷ درصد گناوه و کمترین وفات با ۲.۵ درصد مربوط به شهرستان عسلویه است. 

پاسالار افزود: بیشترین فوت‌های ثبت شده جاری در فاصله فروردین تا شهریور ماه با ۸۴۹ واقعه مربوط به مرداد ماه است. 

وی ادامه داد: ۱۲ درصد مرگ‌های رخداده در نیمه نخست امسال در استان بوشهر مربوط به گروه‌های سنی ۸۰ تا ۸۴ سال، ۱۱.۷ درصد گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال و ۱۱.۱ درصد نیز مربوط به گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال است. 

به گفته پاسالار میانگین سن فوت شدگان در استان بوشهر ۶۴.۴ سال است که به تفکیک این رقم برای مردان ۶۲.۴ سال و برای زنان ۶۶.۹ سال ثبت شده است و ۰.۸ درصد از کل فوت شدگان در نیمه نخست امسال را کودکان تشکیل می‌دهند. 

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص وقایع طلاق نیز گفت: در نیمه نخست امسال ۷۹۷ واقعه طلاق در این استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۷ درصد رشد داشته است. 

اسکندر پاسالار افزود: از این شمار ۷۱۳ طلاق شهری و ۸۴ طلاق روستایی به ثبت رسیده که به ترتیب ۲.۴ و ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد. 

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی طلاق مردان در سن ۳۱ سال و در جمیعت زنان نیز در سن ۳۶ سال که به ترتیب ۵.۸ و ۵.۳ درصد از کل طلاق‌های رخداده را به خود اختصاص می‌دهند. 

پاسالار اضافه کرد: میانگین سنی طلاق‌های رخداده در استان بوشهر برای زوج ۳۷.۸ سال و برای زوجه ۳۲.۸ سال اعلام شده است. 

وی با بیان اینکه میانگین سن در طلاق‌های رخداده بار اول، زوج ۳۷.۴ سال و زوجه ۳۲.۶ سال است گفت: بیشترین درصد رخداد طلاق در میان زوجین با اختلاف سنی کمتر از یکسال ۱۰.۲ درصد و ۸.۷ درصد از طلاق‌های رخداده در میان زوجین با طول مدت ازدواج تا طلاق یک تا ۲ سال به ثبت رسیده است. 

پاسالار گفت: همچنین در این مدت سه هزار و ۲۰۵ واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال گذشته ۸.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. 

وی یادآور شد: بیشترین فراوانی ازدواج مردان در سن ۲۹ سال با ۷.۱ درصد و در زنان نیز در سن ۱۹ سال با ۷.۴ درصد از کل ازدواج‌ها رخ داده است. 

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میانگین سن در ازدواج‌های ثبت شده زوج ۳۰.۳ سال و زوجه ۲۵ سال است این در حالی است که این شاخص در کشور به ترتیب برای زوج و زوجه ۲۹.۸ و ۲۴.۸ سال می‌باشد. 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول