اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش شیوع و تلفات کرونا در چهارمحال و بختیاری/ 4 شهرستان در صدر شیوع بیماری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در هفته اول و دوم شهریورماه میزان شیوع و تلفات ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایش چشمگیری داشت که در میزان مرگ و میر در رده سوم کشوری و در میزان بروز رتبه هفتم را در کشور داریم.

افزایش شیوع و تلفات کرونا در چهارمحال و بختیاری/ 4 شهرستان در صدر شیوع بیماری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید شیرانی صبح امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا گفت:  شیوع ویروس کرونا در دنیا همچنان سیر افزایشی دارد و در کشورهای مدیترانه شرقی، ایران در صدر شیوع این ویروس منحوس است.

افزایش چشمگیر شیوع و تلفات کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: در هفته اول و دوم شهریورماه میزان شیوع و تلفات ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایش چشمگیری داشت که در میزان مرگ و میر در رده سوم کشوری و در میزان بروز رتبه هفتم را در کشور داریم.

وی با اشاره به وضعیت استان‌های همجوار از نظر شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: در حال حاضر دیگر هیچ ابزار محدودیتی نداریم و مردم باید خود خطر این ویروس را درک و در رعایت موارد بهداشتی ذکر شده تلاش کنند.

ابتلای 6715 نفر به کرونا در چهارمحال و بختیاری/ شهرکرد، بن، فارسان و بروجن در صدر شیوع بیماری

شیرانی خاطرنشان کرد: کل موارد مثبت در چهارمحال و بختیاری تا کنون به  6 هزار و 715 نفر رسیده است و ما روزانه حدود 100 بیمار سرپایی مبتلا به کرونا را شناسایی می‌کنیم که آمار بالایی است و باید برای افزایش رعایت موارد بهداشتی توسط مردم به هر نحوی که می‌توانیم همت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالاترین درصد گرفتاری به ویروس کرونا در شهرستان شهرکرد صورت گرفته و بعد از آن شهرستان‎‌های بن، بروجن و فارسان بیشترین میزان ابتلا را در هفته‌ اخیر داشته‌اند.

عمده مبتلایان جوانان هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: میانگین درصد مرگ و میر به واسطه ویروس کرونا در کشور حدودا  5 درصد و در چهارمحال و بختیاری 3 درصد است، همچنین میانگین میزان بهبودی افراد در سطح کشور 86 درصد است که در استان به 87 درصد رسیده است.

شیرانی اظهار داشت: 86 درصد جمعیت شهری و 17 درصد جمعیت روستایی با ویروس کرونا درگیر شده‌اند و شایع‌ترین گروه‌ سنی مبتلا شده در حال حاضر 16 تا 45 سال است که جمعیت جوان ماست و نیازمند افزایش فرهنگ‌سازی هستیم زیرا عمدتا جوانان باعث انتقال ویروس به افراد کهن‌سال و بیماران می‌شوند.

برگزاری نمازجمعه در شهرستان‌های قرمز تعیین تکلیف شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: باید با بیمارانی که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و به راحتی در مجامع حاضر می‌شوند برخورد جدی صورت پذیرد.

وی با اشاره با اقامه نماز جمعه خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان‌هایی که دارای وضعیت قرمز هستند نباید نماز جمعه برگزار شود که لازم است این موضوع نیز در استان تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول