اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

40 درصد مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری فاقد کتابخانه هستند/ سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز 7 جلد است

معاون پرورشی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: 60 درصد مدارس ابتدایی و 70 درصد مدارس متوسطه استان دارای کتابخانه هستند.

40 درصد مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری فاقد کتابخانه هستند/ سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز 7 جلد است

رهدار براتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: حدود ۷۰ درصد مدارس متوسطه اول و دوم و ۶۰ درصد مدارس ابتدایی استان دارای کتابخانه مدرسه‌ای و کلاسی هستند که در بعضی مدارس کلاس یا قفسه‌ای به کتابخانه اختصاص یافته است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: به طور کلی سرانه کتاب به ازای دانش‌آموزان استان ۷ جلد است و ۴.۵ درصد  دانش‌آموزان استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی عنوان کرد: طرح «وجین» در مدارس استان اجرا می‌شود که هدف از این طرح بروز کردن کتابخانه‌های استان است و در هفته کتاب سال جاری تعداد زیادی کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شد.

براتی خاطرنشان کرد: ثبت اطلاعات کتابخانه‌های مدارس در سال جاری در سامانه‌ای انجام می‌شود که تعداد کتب، فضا و مساحت اختصاص یافته و تعداد کتاب‌ها ثبت می‌شوند تا آمار دقیقی از کتابخانه‌ها و بروزرسانی آن‌ها در دسترس باشد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: رتبه اول جشنواره دانایی توانایی بر حسب میزان مشارکت دانش‌آموزان به نسبت جمعیت دانش‌آموزی در سال ۹۸-۹۹ را استان ما کسب کرده است.

وی توضیح داد: اجرای طرح ملی ۵۰ هزار نمایشگاه در کشور در استان اجرا می‌شود و سال گذشته تعداد زیادی کتب صوتی بارگذاری شد.

براتی اضافه کرد: در بخش اولین جشنواره معلمین مولف نیز ۱۵ رتبه برتر کشوری کسب کرده‌ایم و در بخش اهدا کتاب در حال رایزنی برای اهدای تعداد زیادی کتاب برای راه‌اندازی کارناوال کتاب هستیم.

انتهای پیام/68032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول