اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دستگیری عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های کوهمره سرخی میمند

با تلاش نیروهای منابع طبیعی دونفر از عاملان آتش سوزی منطقه جنگلی کوهمره سرخی میمند شهرستان فیروزآباد شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری عاملان آتش‌سوزی  جنگل‌های کوهمره سرخی میمند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده عاملان آتش سوزی های عرصه های جنگلی میمند بودند که با هم افزایی بسیار خوب دستگاه قضایی و همکاری مردم به دام افتادند.

عبدالحسن صمدنژاد افزود: پس از انجام تحقیقات و بررسی های میدانی متخلفان شناسایی و در چنگ ماموران منابع طبیعی گرفتار شدند.

وی با اشاره به بررسی های بیشتر پرونده و پیگردهای قانونی و قضایی برای این متخلفان افزود: درحال حاضر مطابق ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، مجازات ۱۰ سال حبس و پرداخت غرامت نقدی ناشی از سوختن عمدی درختان و پوشش گیاهی جنگلی در انتظار این متهمان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس درادامه با بیان اینکه وقوع آتش‌سوزی‌ در عرصه های جنگلی اغلب براثر بی‌احتیاطی ساکنان یا گردشگران و اختلافات است اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد خطای انسانی و نقش برخی اختلافات محلی و شخصی از علل دیگر وقوع حریق در این عرصه هاست و این درحالی است که علاوه بر از بین رفتن مراتع و جنگل ها در جریان اطفاء حریق سال گذشته شاهد اتفاقات ناگواری چون ازدست دادن زنده یاد محمد جواد مختاری و علی عباسپور از مدافعان طبیعت ونیز سوختگی و جراحت دهها تن از عاشقان و ایثارگران طبیعت دوست این استان بوده ایم.

وی از مردم و بویژه افراد محلی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از قبیل: دود ،آتش سوزی، قطع درختان، احداث کوره ذغالی، تخریب و تصرف در عرصه های طبیعی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند. 

لازم به ذکر است:حریق در طبیعت و ارتفاعات کوهمره سرخی میمند از یک هفته پیش از دشت چوگان و میگلی آغاز شده و به دلیل وزش باد، کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه و وجود پوشش های خشک یکساله به مناطق دیگر جنگلها گسترش یافت اما سرانجام با تلاش نیرو‌های هنگ امدادطبیعت فیروزآباد و ٦ شهرستان دیگر و حضور گسترده مردم روستاهای همجوار در نهایت پس ازگذشت ۵ روز کنترل و مهار شد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول