اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بهره‌مندی ۱۵۰۰ نیازمند شیرازی از اطعام غدیریه موقوفه قوام

در آستانه فرا رسیدن عید بزرگ غدیرخم و به همت موقوفه قوام، اطعام غدیریه میان نیازمندان در شهر شیراز توزیع می‌شود.

بهره‌مندی ۱۵۰۰ نیازمند شیرازی از اطعام غدیریه موقوفه قوام

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اهمیت اطعام نیازمندان و مومنان در روز عید غدیرخم گفت: یکی از دستورات و سفارشات که از جانب ائمه معصومین (علیهم السلام) به ما رسیده است در خصوص اطعام مومنان در روز عید غدیر خم است که به اطعام غدیریه شهرت دارد و عید غدیرخم به عنوان یوم الله اکبر آنقدر در نزد اهلبیت(ع) اهمیت داشته است که در جهت بزرگداشت این روز سفارشات ویژه‌ای داشته اند و توصیه و سفارش به اطعام مومنان و نیازمندان یکی از همین موارد است.

 حجت الاسلام سیدعباس موسوی افزود: به دنبال این سفارش و تاکید ائمه هدی، همواره اطعام غدیریه در سطح اجتماع شیعیان اهمیت ویژه ای داشته است، به نحوی که شاهد انعکاس آن در نیات موقوفات و متن وقت نامه ها هستیم و بسیاری از واقفان بخشی از نیات موقوفه خود را نیز به اطعام مومنان در روز عید غدیرخم اختصاص داده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: از جمله میرزا علی‌اکبرخان قوام الملک در متن وقفنامه خود به این موضوع نیز پرداخته است و یکصد مَن برنج با لوازم آن را جهت طبخ و توزیع میان فقرای مسلمین در روز عید غدیرخم در نظر گرفته است.

موسوی با بیان اینکه همه ساله اجرای این نیت موقوفه قوام شیراز در ایام دهه امامت و ولایت و روز عید غدیرخم انجام می‌شود، گفت: امسال نیز به همت این موقوفه ۱۵۰۰ نفر از نیازمندان و مددجویان کمیته امداد از این اطعام تبرکی بهره مند می شوند.

وی تاکید کرد: طبخ و توزیع اطعام غدیریه موقوفه قوام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در قالب بیرون بر و ظرف های بسته بندی شده از ششم مرداد ماه صورت می پذیرد و بسته های غذایی تحویل مددجویان کمیته امداد نواحی 1 و 2 شیراز می شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول