اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سردرگمی مردم در منع ترددی که بی‌تاثیر است

از ماه‌های پایانی سال گذشته بود که محدودیت تردد شبانه در سطح کشور کلید خورد تا به نوعی منجر به کاهش رفت و آمد و در نتیجه کاهش شیوع ویروس کرونا شود.

سردرگمی مردم در منع ترددی که بی‌تاثیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در روزهای نخست اجرای این مصوبه، تا حدودی نسبت به آن عمل می‌شد اما با گذشت یکی دو ماه مردم پیه جریمه را به تنشان مالیدند و از آنجا که ثبت جریمه از سوی دوربین‌ها انجام می‌شد برخی قسر درمی‌رفتند. 

ماجرا تا آنجا ادامه‌دار شد که ساعت منع تردد شبانه از ۲۱ به ۲۲ و از ۶ به ۳ بامداد کاهش یافت، اما باز هم رعایتی از سوی مردم صورت نگرفت. 

نکته‌ای که در این میان قابل توجه به نظر می‌رسد عدم لغو این مصوبه توسط ستاد کرونا علی رغم عادی شدن شرایط است. 

در شرایطی که همه چیز روال عادی خود را سپری می‌کند و بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا ارتباطی با بود یا نبود این محدودیت تردد ندارد، حکایت جریمه‌های ۲۰۰ هزار تومانی از ساعت ۲۲ تا ۳ چیست؟! 

خسته شدن مردم از طولانی شدن این تصمیم و راه‌اندازی مراکز ۲۴ ساعته تزریق واکسن سبب شد، سخنگوی ستاد ملی کرونا طی پیامی از لغو این مصوبه سخن بگوید؛ اما یکی دو روز پس از آن باز هم تکذیبیه‌ای برا آن نهاده شد و طی دو روز بسیاری از خودروها جریمه شدند. 

این سردرگمی تا آنجا ادامه یافت که تصمیم گرفته شد تا به جهت اعلام لغو این مصوبه در دو روز، جریمه‌های اعمال شده در این دو روز حذف شود، اما به نظر می‌رسد با گذشت بیش از شش هفت ماه از اجرای این مصوبه مردم خسته شده و قادر به رعایت آن نیستند و از طرفی با اجرای این منع تردد شبانه که به نظر می‌رسد هیچ تاثیری در پیشگیری از شیوع کرونا ندارد تنها پول هنگفتی به جیب دولت رفته است. 

مخاطبان خبرگزاری فارس نیز با ثبت درخواست خود در سامانه مردمی فارس من خواستار لغو این مصوبه شدند. 

جانشین استاندار فارس در این باره به خبرگزاری فارس گفت: طولانی شدن بیش از حد این مصوبه سبب خستگی مردم و عدم رعایت آن از جانب افراد شده است، چنانچه از ابتدا هم این مصوبه به صورت سفت و سخت رعایت نشد. 

عبدالرضا قاسمپور افزود: مدتی پیش پیشنهاد لغو مصوبه را به ستاد ملی کرونا دادیم در مقطعی هم سخنگوی ستاد کرونا از لغو مصوبه خبر داد اما یک روز پس از ان دوباره آن را تکذیب کردند. 

وی گفت: با توجه به عادی شدن شرایط، باز بودن کلیه اصناف، رفت و آمدها و ... این محدودیت تردد برای مردم خسته کننده و بی معنی شده و از جانب کسی رعایت نمی‌شود لذا بهتر است که نسبت به لغو آن اقدام شود. 

وی تاکید کرد: امیدواریم امروز و در جلسه ستاد ملی کرونا تصمیم مناسبی در جهت برداشتن این محدودیت گرفته شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول