اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

عزم جدی وزارت جهاد کشاورزی در حفاظت از جنگل‌های بلوط

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر عزم جدی این وزارتخانه در حفاظت از جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس، گفت: مبارزه با پروانه سفید برگ‌خوار بلوط در اولویت وزارتخانه قرار گرفته است.

عزم جدی وزارت جهاد کشاورزی در حفاظت از جنگل‌های بلوط

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرداد پاکار فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس واقع در استان فارس، اظهار کرد: از ماه‌ها پیش تاکنون اقدامات خوبی به منظور مبارزه با این آفت توسط مسؤولان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بسیجیان و همه دستگاه‌های مرتبط انجام گرفته است که نیاز به حمایت و کمک روز افزون دارند.

به گفته وی؛ شرایط اقلیمی باعث شده است که جمعیت این آفت در سال جاری نسبت به سنوات گذشته بیشتر باشد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه درختان بلوط منطقه زاگرس واقع در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس در سطح قابل توجهی مورد حمله پروانه سفید برگ خوار بلوط قرار گرفته است، تصریح کرد: با تاکید وزیر جهاد کشاورزی و با هدف دستیابی به راه‌کارهای کنترل آفت و بسیج نیروها از منطقه بازدید شد.

پاکار، با اشاره به اینکه پس از بازدید میدانی و بررسی ظرفیت‌ها، به منظور مبارزه با پروانه سفید برگ خوار و حفظ و احیای درختان بلوط راهکارهای مناسب در قالب بسته پیشنهادی آماده شده است، افزود: به دستور وزیر جهاد کشاورزی و با حضور وی، روز دوشنبه بیست و یکم تیرماه در نشستی با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و مسؤولان دو استان برگزار می‌شود، هر چند تا امروز نیز چندین جلسه گرفته و حمایت‌هایی انجام شده است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه درختان بلوط سالیان متمادی نشاط و طراوت را به ما هدیه دادند، تاکید کرد: امروز وظیفه ما است که به این درختان طراوت و شادابی را برگردانیم و این امر نیاز به همکاری مردم و مسؤولان دارد.

مشاور وزیر در حاشیه این بازدید، از نزدیک به مسؤولان و همه کسانی که ماه‌ها پای کار مبارزه با این آفت ایستاده‌اند، خداقوت گفت و از زحمات آنها قدردانی کرد.

انتهای پیام/ن/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول