اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

عرضه مرغ در مرغداری‌های بیش از ۱۱ هزار تومان نخواهد بود

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تأمین ۷۰ درصد سویا و ۳۰ درصد ذرت موردنیاز مرغداران گفت: با توجه به این تخصیص نهاده‌ها به مرغداران، عرضه مرغ در مرغداری‌های بیش از ۱۱ هزار تومان نخواهد بود.

عرضه مرغ در مرغداری‌های بیش از ۱۱ هزار تومان نخواهد بود

میر حجت علی‌اکبرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پتانسیل گیلان در تولید مرغ، اظهار کرد: گیلان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده مرغ در کشور و تأمین‌کننده بخشی از مرغ پایتخت است.

وی از تأمین بخش اعظمی از نهادهای دامی موردنیاز مرغداران خبر داد و افزود: ۷۰ درصد سویا و ۳۰ درصد ذرت موردنیاز مرغداری‌های گیلان را تأمین‌شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به توزیع مرغ در گیلان بر اساس نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار، گفت: با احتساب نهادهای تخصیص‌یافته برای مرغداران، توزیع مرغ در گیلان بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار گیلان خواهد بود.

علی‌اکبر نژاد با تأکید بر اینکه قیمت تمام‌شده مرغ در مرغداری‌های با تخصیص نهاده‌ها بیش از ۱۱ هزار تومان نخواهد بود، تصریح کرد: تمامی مرغداران گیلان مکلف‌اند مرغ موردنیاز مصرفی استان را باقیمت مصوب تأمین و توزیع کنند.

وی از تمهید مقدمات جهاد کشاورزی گیلان برای تأمین مرغ خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای عرضه مرغ باقیمت مصوب از طریق سه کشتارگاه منتخب ناب شمال، تعاونی رشت و زیباکنار انجام‌شده و مابقی نیاز نیز از طریق شرکت‌های زنجیره سفید ماکیان و سایر تأمین خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با مرغدارانی که از مصوبه ستاد تنظیم بازار تمکین نکنند، برخورد می‌شود، گفت: مرغدارانی که از مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار تمکین نکنند بر اساس عدم تعهداتی که در جهت تأمین مرغ تنظیم بازار داده‌اند در تعزیرات حکومتی پرونده تشکیل پرونده می‌شود.

به گفته علی‌اکبر نژاد، قیمت مصوب مرغ در فروشگاه‌های عرضه استان، ۱۵ هزار و ۸۵۰ تومان است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول