اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حمایت کامل از نماینده معین انجام می‌شود/نقش مهم حضور میدانی امام‌جمعه برای حل مشکلات مردم

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید از حمایت از نماینده معین شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در صحبتی که از با آقای دکتر فرخی داشتیم حمایت کامل خود را از ایشان اعلام کرده و هرگونه کمک که بخواهند در این شهرستان از ایشان انجام می‌شود.

حمایت کامل از نماینده معین انجام می‌شود/نقش مهم حضور میدانی امام‌جمعه برای حل مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر امام‌جمعه با بیان اینکه نماز جمعه یکی از برکات جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستورات امام راحل (ره) تأسیس نهاد نماز جمعه بود زیرا در طول این ۴۰ سال دارای کارکرد اساسی و بسیار مهم بوده و خطیب نماز جمعه در این آئین عبادی سیاسی مشکلات مردم را بازگو می‌کنند.

وی نهاد نماز جمعه را یک نهاد دو وجهی دانست و گفت: این نهاد از یک‌سو سیاسی بوده به این صورت که امام‌جمعه هر شهرستان توسط مقام معظم رهبری انتخاب‌شده و یک وجه دیگر آن مردمی بودن است زیرا مردم نقش مهمی در اداره و حل مشکلات کشور و جامعه دارند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه در نماز جمعه باید مشکلات مردم و جامعه بدون هیچ ملاحظه‌ای بازگو شود، تصریح کرد: مردم از خطیب‌های نماز جمعه در کشور انتظار دارند در آیین نماز عبادی سیاسی مشکلات خود را شنیده و انتظار حل آن مشکل را دارند که در سال گذشته ۳۷ جلسه نماز جمعه در آستانه‌اشرفیه برگزار شد‌.

 

طیبی با تأکید بر نقش مهم رسانه برای بیان مشکلات مردم در خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: رسانه‌ها زبان گویای مردم بوده و به‌نوعی با مردم به‌صورت مستقیم ارتباط دارند و باید از ظرفیت رسانه‌های فعال شهرستان استفاده شود لذا از همه نظرات اصحاب رسانه در نماز جمعه قطعاً استفاده می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه‌‌ ویژه روحانیت در شهرستان آستانه‌اشرفیه افزود: این شهرستان از وجود پربرکت امامان جماعتی به‌مانند آیت‌الله وحید و مرحوم آیت‌الله امینیان استفاده کرده و این دو بزرگوار با عشق به این شهرستان خدمت کرده و مردم عاشقانه این دو بزرگوار را دوست داشتند که این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالای آستانه‌اشرفیه در استان گیلان است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه اصحاب رسانه باید به تعهد حرفه‌ای خود پایبند باشند، گفت: در برخی از شهرستان‌ها اصحاب رسانه برای برخی از مسؤولان چالش‌هایی را درست کرده و در آن شهرستان مشکلاتی اجتماعی ایجاد می‌کنند که خوشبختانه در شهر آستانه‌اشرفیه این‌چنین مشکلاتی را مواجه نبوده و اصحاب در کنار مردم و مسؤولان هستند.

طیبی با اشاره به سیاست‌های نماز جمعه در کشور تصریح کرد: پرهیز از فعالیت اقتصادی، عدم فراهم آوردن کارهای برای امور اقتصادی، احقاق حقوق مردم، شناسایی مشکلات مردم و رساندن این مشکلات به گوش مردم، پیگیری‌های مداوم برای حل مشکلات جامعه، توجه به برنامه‌های فرهنگی، نشر معارف دینی، امربه‌معروف و نهی از منکر، برگزاری مراسمات مداوم مذهبی از مهم‌ترین سیاست‌های ستاد نماز جمعه در کشور و شهرستان آستانه‌اشرفیه است.

وی با اذعان به اینکه امامان جمعه برای حل مشکلات مردم باید حضوری میدانی داشته باشند، بیان کرد: مردم امامان جمعه را از مسؤولان جدا دانسته و به‌نوعی امام‌جمعه را جزئی از خود دانسته و انتظار دارند برای حل مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف حضور میدانی داشته و این معضلات را سریع حل کنند زیرا در این صورت مردم فکر می‌کنند یک پناهگاهی وجود دارد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه در خصوص اینکه چرا قبلاً هیچ‌گونه موضع‌گیری در خصوص انتخاب آقای فرخی در خطبه‌های نماز جمعه صورت نگرفت، گفت: انتظار ما از مجمع نمایندگان این بود که اخلاق را رعایت کرده و با بزرگان شهرستان و حتی مسؤولان صحبت کرده و‌ سپس نماینده معین را انتخاب کنند لذا انتقاد ما از مجمع نمایندگان بوده نه شخص آقای فرخی.

طیبی با تأکید از حمایت از نماینده معین شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صحبتی که از با آقای دکتر فرخی داشتیم حمایت کامل خود را از ایشان اعلام کرده و هرگونه کمک که بخواهند در این شهرستان از ایشان انجام می‌شود.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول