اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آبگذاری کانال‌های کشاورزی سد سفیدرود به اتمام رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان از اتمام آبگذاری کانال‌های کشاورزی سد سفیدرود خبر داد.

آبگذاری کانال‌های کشاورزی سد سفیدرود به اتمام رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وحید خرمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز آبگذاری در کانال‌های کشاورزی استان گیلان اظهار کرد: هرساله آبگذاری کانال‌های کشاورزی به‌منظور تأمین آب زراعی در زمین‌های کشاورزی از ۲۸ اسفند سال گذشته آغاز و امروز به اتمام رسید.

وی با اعلام ذخیره‌سازی ۳۲۹ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود افزود: سد سفیدرود نقش مهمی در تأمین آب کشاورزی مزارع در استان گیلان داشته و تاکنون یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون مترمکعب آب در کانال‌های کشاورزی رهاسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با تأکید بر نقش مؤثر سد سفیدرود در تأمین آب زارعی مزارع کشاورزی بیان کرد: استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار زمین کشاورزی است که آب ۱۸۰‌هزار هکتار آن توسط سد سفیدرود تأمین می‌شود.

خرمی با اذعان به اینکه برنامه‌ریزی آب منطقه‌ای تأمین آب مصارف زیست‌محیطی رودبار است، بیان کرد: میزان ورودی آب به سد سفیدرود را 11 مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن را نیز 70 مترمکعب بر ثانیه که برای مصارف شیلات و‌ مزارع رستم‌آباد و رودبار تنظیم‌شده است.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول