اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پایانی بر دغدغه‌ کشاورزان بهار/ سوخت برای همه بر اساس سهمیه مجاز

مشکل کشاورزان شهرستان بهار برای تأمین و اختصاص سوخت چاه‌های کشاورزی با ورود فرماندار بهار و مدیران و روسای سازمان‌های مربوطه برطرف شد.

پایانی بر دغدغه‌ کشاورزان بهار/ سوخت برای همه بر اساس سهمیه مجاز

خبرگزاری فارس- همدان: «بهار» و «کشاورزی»، دو کلمه با هم مأنوس هستند که سال‌هاست یکدیگر را یدک می‌کشند، سال‌ها کاشت سیب زمینی در دشت‌های زرخیز شهرستان بهار، کم کم کمبود منابع آبی را به دنبال داشت و کشاورزان را بر آن داشت که هر چه بیشتر به اعماق زمین متوسل بشوند و مایه حیات را پیش از پیش به خورد سیب‌زمینی‌ها بدهند تا غذای انسان تأمین شود از همین رو استان همدان از قطب‌های مهم تولید سیب زمینی در کشور محسوب می‌شود به طوری که بارها مسئولان اعلام کردند ۲۵ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

در این میان شهرستان بهار نقش اساسی و حتی بهتر بگوییم مهمترین نقش را ایفا می‌کند بنابراین کشیدن آب از زیر زمین نیاز به موتورهای دیزلی دارد که آنها هم برای فعالیت به سوخت محتاج هستند. اما اختصاص سوخت به همه چاه‌های کشاورزی چندان بدون حاشیه نبود چراکه قیمت ارزان سوخت در ایران نسبت به کشورهای همسایه باعث قاچاق سوخت و سود بیشتر سودجویان شده پس ساماندهی تخصیص سوخت در دستور کار قرار گرفت.

باز در این میان چالش دیگری به وجود آمد؛ شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی تخصیص سهمیه سوخت را بر اساس استعلام شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی بنیان نهاد و همین مسأله بخشی از کشاورزان را با چالش مواجه کرد، به عبارت دیگر بخشی از کشاورزان نتوانستند بر اساس قوانین موجود از این سهمیه استفاده کنند.

بنابراین چند سالی است این چالش‌ها  به مشکل عمده برخی از کشاورزان تبدیل شده تا اینکه فرماندار بهار وارد عمل شد و مدیران و روسای سازمان‌ها را گرد هم آورد تا به این مشکل پایان دهد. 

فرماندار شهرستان بهار در این زمینه در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: برخی از کشاورزان به دلیل وجود مشکلاتی در اسناد مالکیت خود نمی‌توانستند از سهمیه سوخت دریافتی بهره‌مند شوند؛ برخی به این دلیل بود که در گذشته‌های دور مالک زمین فرد دیگری بوده و به فرد فعلی واگذار شده و یا زمین‌ها بین ورثه تقسیم شده و اسناد کافی در اختیار نداشتند.

روح‌الله نباتی با اشاره به اینکه این مسأله باعث شد ۳۰۰ زارع به صورت موقتی سوخت دریافت کنند افزود: امسال با تلاشی که صورت گرفت همچنین همکاری بین شرکت آب‌منطقه‌ای، شرکت نفت و با نظر مساعد استاندار مشکل شهرستان بهار و این کشاورزان به صورت زیربنایی حل شد و اکنون سوخت به صورت سیستمی به آن‌ها تخصیص داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بعد از احراز مالکیت کشاورز و حصول اطمینان سوخت بر اساس سهمیه مجاز اختصاص می‌یابد خاطرنشان کرد: امروز پس از طی اقدامات مختلف و برگزاری جلسات تصمیم‌گیری با حضور مدیران کل و روسای سازمان‌های مربوطه مشکل کشاورزان بهار حل شد.

فرماندار شهرستان بهار یادآور شد: با این اقدام دیگر اختلالی در تأمین و اختصاص سوخت کشاورزان پیش نخواهد آمد و از قاچاق سوخت نیز جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول