اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برگزاری پویش جمعه‌های کتابخوانی در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه امیدواریم شرایطی فراهم شود شاهد عرضه و توزیع حوزه کتاب با قیمت مناسب‌تر باشیم از پویش جمعه‌های کتابخوانی خبر داد.

برگزاری پویش

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود ویژه صبح امروز در آیین سومین دوره جایزه قلم هگمتانه اظهار کرد: هفته کتاب امسال حال و هوای دیگری داشت و شور و شعف بهتری را شاهد بودیم که باعث خرسندی است.

وی بیان کرد: طی این هفته صدها رویداد و برنامه فرهنگی پیرامون استان همدان شاهد بودیم که امیدواریم قدم کوچکی برای ترویج فرهنگ مطالعه در سطح استان بوده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: یکی از اندیشمندان رسانه‌ها را به دو گروه سرد و گرم تقسیم می‌کند که رسانه‌های سرد حواس انسان را بیشتر گرم می‌کند که کتاب هم جزو آن است.

وی با بیان اینکه ما امروز با رسانه‌های نوینی مواجه هستیم که انبوهی اطلاعات را جا به جا می‌کنند گفت: در این میان اتفاقی که رقم می‌خورد اینکه گرچه رسانه‌های نوین اطلاعات زیادی را جا به جا می‌کند، اما ماندگاری آنها کم است اما کتاب بعد از صدها سال همچنان تاثیر عمقی در ذهن بشری می‌گذارد.

ویژه با تاکید بر اینکه امروزه برای بقای فرهنگ نیاز به آگاهی‌های عمیق داریم گفت: این مسئله توسط ترویج فرهنگ کتابخوانی رقم می‌خورد.

وی در خصوص ماندگاری رسانه‌ها نیز گفت: خیلی از رسانه‌ها زمان عمر مفید کوتاهی دارند اما کتاب از رسانه‌هایی است که قدمت چند هزار ساله دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه ماندگاری کتاب به عنوان یک رسانه نقطه قوتی برای آن است افزود: در سال‌های اخیر متاسفانه شاهد گرانی کتاب به خاطر مشکلات حوزه چاپ و کاغذ هستیم اما در دولت سیزدهم تلاش‌های خوبی صورت گرفته و وزیر ارشاد نیز اعلام کرده در آینده نزدیک خودکفایی در عرصه کاغذ را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم شرایطی فراهم شود که شاهد عرضه و توزیع حوزه کتاب با قیمت مناسب‌تر باشیم از پویش "جمعه‌های کتابخوانی" خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در در فضای مجازی همراه با رسانه‌ها این پویش جدی پیش رود تا گام کوچکی در ترویج فرهنگ مطالعه باشد.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول