اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اندیشه عاشورایی الهام بخش مبارزه با استکبار است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اندیشه عاشورایی الهام بخش مبارزه با استکبار و زبان مشترک تمامی مجاهدان عالم است.

اندیشه عاشورایی الهام بخش مبارزه با استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار علیرضا تنگسیری صبح امروز در جشنواره شعر انقلاب ویژه استان‌های ساحلی "پاسداشت مجاهد بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی" که در محل فرماندهی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: شعر در دوران انقلاب اسلامی به دور از زر و زور بوده و روایت‌گر حماسه‌های ملت مقاومی است که در برابر استکبار با تمام وجود خود ایستاده است.

وی با بیان این که شعر انقلاب اسلامی در همه مقاطع یکدست و کامل در مسیر آرمان‌های ملت ایران و سخنگوی احساسات و افکار مردم ما بوده است، تصریح کرد: شاعران پرشوری که در دوران انقلاب اسلامی برای تعالی اسلام شعر سروده‌اند، هرگز فراموش نخواهند شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: شاعران جوان امروز ما با هنرمندی ویژه‌ای توانسته‌اند در زیباترین قالب‌های کلام، پیوندی هنرمندانه میان فرهنگ و اندیشه دفاع مقدس با نهضت عاشورا خلق کنند و آنچه در واقعیت وجودی رزمندگان و شهدای ما در دوران دفاع مقدس جاری بود را در قالب شعر به روایت بنشینند.

سردار تنگسیری، اندیشه عاشورایی را الهام‌بخش مبارزه با استکبار دانست و بیان داشت: تفکر مقاومت و اندیشه برآمده از مکتب عاشورا، زبان مشترک همه مجاهدان عالم است.

وی در بیان ویژگی‌های ارزنده و اصیل شعر انقلابی به غفلت‌ستیزی، انتظار موعود، بیدارگری و پیوند حماسه عارفانه این اشعار اشاره و خاطرنشان کرد: دفاع در عرصه فرهنگ به اندازه دفاع در عرصه رزم مهم است و هنرمندان انقلابی به اندازه مجاهدان و مبارزان، رسالتی الهی بر دوش دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: شعر در عصر انقلاب اسلامی فارغ از هیاهوهای روشنفکری و روشنفکرمأبانه در پی روشنگری و بیداری بخشی است و شاعران با اشعار خود انعکاس روح بزرگ جامعه ما و هدف‌های والای آن هستند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای جنایت تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد، تصریح کرد: یاد آن شهید دلاور و جوشش خون پاک و مطهر این شهدا، چنان عظمتی در جبهه مقاومت خلق کرده که دشمن را گریزی برای رهایی از آن وجود ندارد.

به گزارش فارس، در این مراسم از شاعران برگزیده این جشنواره نیز با اهدای لوح تقدیر و تندیس و جایزه، تجلیل شد.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول