اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کاهش بی‌سابقه مسافران «فرودگاه» بندرعباس

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا میزان مسافر در مسیرهای هوایی مختلف کاهش و طی چند هفته اخیر شاهد کاهش بی‌سابقه مسافران فرودگاه بندرعباس هستیم.

کاهش بی‌سابقه مسافران «فرودگاه» بندرعباس

ابوذر ضیایی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس ضمن تبریک سال نو و مبعث رسول مکرم اسلام اظهار کرد: تاثیر ویروس کرونا بر صنعت هواپیمایی و گردشگری کشور و به تبع آن در استان هرمزگان بسیار چشمگیر بوده به طوری که در اسفندماه 98 و روزهای ابتدایی سال 99 شاهد کاهش بی‌سابقه مسافران فرودگاه بندرعباس بوده‌ایم.

وی افزود: در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، جلسه ویدیو کنفرانسی با حضور مدیران فرودگاه‌های سراسر کشور و یکی از اعضا هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به ریاست مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار و تمام دستورالعمل‌های لازم برای مبارزه با این ویروس ابلاغ و پس از آن تمام پرسنل، امکانات و تجهیزات فرودگاه بین المللی بندرعباس علیه این ویروس بسیج شده اند تا اثرات و خسارت‌های این بیماری را به حداقل برسانند و گزارش روند این فعالیت‌ها روزانه توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران رصد می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان ضمن اشاره به تشکیل کمیته مبارزه با کرونا در این فرودگاه، تصریح کرد: این کمیته داخلی متشکل از قسمت‌های تسهیلات فرودگاهی، نماینده تمامی ارگانها و نهادهای مستقر در فرودگاه و نماینده شرکت‌های فرودگاهی تشکیل و وظایف هرکدام از این اعضا در جهت مقابله با کوید 19 به آن‌ها ابلاغ شده است.

ضیایی اضافه کرد: پرواز های خارجی فرودگاه بندرعباس به مقصد دوبی و دوحه تمامأ و تا اطلاع ثانوی باطل شده است و از مردم عزیز نیز خواستاریم که تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند و از مشایعت و استقبال از مسافرین در ترمینال‌های فرودگاه جدا پرهیز کنند و امید است با یاری، همدلی و همراهی مسئولین و مردم هرچه زود تر این ویروس نابود شود و شایسته است که در این روزهای سخت با یک لبخند، پیام و یا یک تلفن از پرسنل زحمت‌کش و ایثارگر کادر درمانی که امروزه در خط مقدم این نبرد قرار دارند، تشکر کنیم.  

وی عنوان کرد: کلاس های آموزشی با هدف مبارزه با ویروس کوید19 و حفظ سلامتی خود، برای پرسنل این فرودگاه توسط مدرسانی از مرکز بهداشت و درمان بندرعباس برگزار شده است و تست غربالگری و تب سنجی از کلیه  مسافرین ورودی و خروجی  نیز روزانه توسط همکاران بهداشت و درمان انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان در ادامه به ضدعفونی کردن محیط فرودگاه اشاره و عنوان کرد: روزانه تمام مکان‌هایی که در معرض مسافران و پرسنل این فرودگاه از جمله اتوبوس حمل مسافران به هواپیما، ترمینال‌های مسافربری 1 و 2 ، سرویس‌های بهداشتی، واحدهای اداری و عملیاتی توسط کادر این مجموعه ضدعفونی و گندزدایی می شود و شرکت های هواپیمایی نیز موظف هستند هواپیمای مسافربری خود را ضد عفونی کنند و این کار نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول